Spam

Tags:    udvikleren.dk

Er jeg den eneste der har modtaget spam via det indbyggede mail system?



Nej, der er et par der har oplevet det.



Jeg har deaktiveret en bruger ved navn "lucialove", der i hvert fald havde udsendt spam. Hvis der er andre, så smid lige et link til deres profilside her, så deaktiverer jeg dem :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja fik også en lille fræk besked fra den ensomme lucialove. He he

Hmm hvordan i al verden har den bot haft kunne oprette spam på siden? Ville tro captchaen ville sørge for det ikke skete. Har svært med at forestille mig at en person ligesom en slave oprette spabrugere manuelt.



Indlæg senest redigeret d. 07.09.2008 21:52 af Bruger #5097
Jeg har læst på nettet om folk bag botnets der hyrer folk i indien til at oprette brugere for dem på diverse mailsider, så hvorfor ikke også udvikleren?
Har forresten også hørt fra Lucialove :D



hvad med at du næste gang også sletter all spammerens spam mens du er igang :).



Problemet med lige præcis udvikleren.dk, er at der ikke er nogen begrænsninger. Jeg kunne fx. smide et tomt indlæg her og poste fem svar inden for 2 sekunder, hvis jeg var hurtig nok.
Måske, for at undgå spam mails, kunne man opsætte en politik der kræver en del af brugeren, før han/hun kan sende mails rundt. (Min. registreret en uge, min. 5 posts osv.)



Ja fik også en lille fræk besked fra den ensomme lucialove. He he

Hmm hvordan i al verden har den bot haft kunne oprette spam på siden? Ville tro captchaen ville sørge for det ikke skete. Har svært med at forestille mig at en person ligesom en slave oprette spabrugere manuelt.

Hvis software kan generere billeder(som man jo gør for at lave captchaer), og kan læse billeder(som man jo gør for at fremvise captchaer), så kan software også analysere billeder.

Og at kunne analysere billeder er alt hvad der er nødvendigt for at omgå en captcha. En ordenligt udviklet spambot kan downloade billedet, rive det i stykker og validere de enkelte dele, for at fiske captcha-koden ud og poste den i feltet - omtrent ligeså hurtigt som billedet blev genereret til at starte med.

Derfor handler det om at have en så avanceret captcha som muligt, og evt. også andre foranstaltninger.



Indlæg senest redigeret d. 08.09.2008 19:07 af Bruger #8223
Nu skal vi jo også lige passe på at overreagere, i de år jeg har været på udvikleren.dk har jeg fået spam 2 gange, det retfærdiggør i mine øjne ikke at opsætter en masse forhindringer, som vi selv er de første til at falde i...

Minder mig om molboerne og storken...



Nu skal vi jo også lige passe på at overreagere, i de år jeg har været på udvikleren.dk har jeg fået spam 2 gange, det retfærdiggør i mine øjne ikke at opsætter en masse forhindringer, som vi selv er de første til at falde i...

Minder mig om molboerne og storken...

Well, jeg er enig. Men jeg følte alligevel at det var på sin plads at informere om at en captcha ikke er en endegyldig løsning på alle verdens spam-problemer ;P



t