Hitspil får kniven over hidsig DRM

Tags:    it-nyheder

Computerspillet Spore er styrtdykket fra tårnhøje forventninger til gale kunder, da omfanget af spillets kopisikring kom for dagens lys. Kun tre installationer er tilladt i spillets levetid.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2546



De får godt nok travlt hvis hver kunde der har installeret 3 gange skal vuderes :S



Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 16:30 af Bruger #11386
Hmm lyder irriterende. Der ville jo kun gå et år fra jeg havde købt det til at jeg havde brugt de 3 installationer, hvis jeg gjord det.

Syntes ikke den er så god. Fatter ikke at det ikke kan gøres på en anden måde og stadig have en minimal mængde af folk der cracker spillet. Steam for eksempel er der da vel heller ikke så mange der cracker (ikke fordi jeg siger steam' metode er særlig god, kun bedre). Come on ej det er da latterligt.

Men når det er sagt ser spillet nu rimelig sjovt ud. Men gider ikke købe det, hvis jeg kun kan installerer 3 gange.



Dybt, dybt latterligt. Intet kan forsvare sådan sindssyge. Heller ikke risikoen for piratkopiering...



Jamen hermed bestemt at jeg hellere ville downloade en pirat af det spil, end at betale for det, af den ene grund at de er gået for vidt.
Har hørt at det også var tilfældet ved Bioshock i PC versionen, men har ikke kunnet bekræfte det nogen steder.



Steam for eksempel er der da vel heller ikke så mange der cracker (ikke fordi jeg siger steam' metode er særlig god, kun bedre).


Jeg synes faktisk Steam har løst det på en god måde. Fordi hvis du hentyder til at hvis man geninstallerer Windows så skal du også downloade spillet igen, så er der 2 nemme måder at undgå dette. Læg steam på en anden partition eller lav backup af spillet så er du ude over problemet. Så jeg synes Steams løsning er MEGET bedre end en streng DRM.



Jeg synes egentlig at branchen burde stille sig det spørgsmål, hvem er det man vil genere med kopibeskyttelse?
Piraterne eller kunderne?

Selv synes det er rigeligt frustrerende at skulle sætte en cd i, selvom alle data findes på maskinen.

Yderligere burde branchen spørge sig selv, hvem leverer den bedste vare, hvis vi ser bort fra pris perspektivet?
Når det ikke handler online spil, så vil jeg til enhver tid sige piraterne, deres produkt har nødagtig den frihed man kunne ønske (ingen cd mv.)





Steam er sådan set ikke mere sikkert end andre spil. Det er stadig muligt at cracke steam baserede spil, det er bare ikke muligt at spille dem online. Problemet ligger jo i single player spil hvor det ikke er muligt at verificere brugeren ved hvert logon på en server.

Vi er enige om at de sikkerhedstiltag er fuldstændigt latterlige, da der jo allerede er en singleplayer crack ude, så det har jo tydeligvis virket lige så dårligt som alle andre DRM løsninger. Kan ikke lige gennemskue hvorfor de har anvendt så kluntet en løsning



Jeg har købt spillet, jeg kan kun installere det 3 gange... en af mine venner downloadede det, han kan installere det så mange gang han vil...

Jeg ved godt at der her er nogle online features han ikke kan bruge, men vis det havde været et 100% offline spil så havde han, som troels siger, en bedre vare, som enda var gratis..



t