Microsoft forsvarer patentet på page up og page down

Tags:    it-nyheder

Vi er blevet misforstået - det er ikke bare en tast, vi har patenteret. Sådan lyder svaret fra Microsoft, efter at firmaet er blevet kritiseret for at patentere page up og page down.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2567



...Der er ingen grænser for hvor latterligt ligegyldige ting Microsoft vil tage patent på? Ja, det er sikkert meget rart det de har lavet der, men det er jo for helvede ingen raketvidenskab.



Patent på en simpel udregning, ved brug af PgDw og PgUp... Det kan godt være at de bortforklarede deres første forsøg, men det her er da mindst lige så dumt.



Per, jeg er sikker på at du godt er klar over at alle store teknologivirksomheder, typisk med IBM i spidsen, tager patent på alt hvad de kan komme til. Typisk bliver de udelukkende brugt til at forhandle med andre store virksomheder omkring brug af deres patenter. En ond cirkel? Ja for pokker, men næppe en som kun Microsoft holder gang i :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Per, jeg er sikker på at du godt er klar over at alle store teknologivirksomheder, typisk med IBM i spidsen, tager patent på alt hvad de kan komme til. Typisk bliver de udelukkende brugt til at forhandle med andre store virksomheder omkring brug af deres patenter. En ond cirkel? Ja for pokker, men næppe en som kun Microsoft holder gang i :)

Jamen jada. Men jeg er ärligt talt ved at fläkke af grin hver gang jeg hörer Microsoft argumentere for hvorfor deres patent er berettiget... De lyder så voldsomt små og naive hver gang, og jeg har svärt ved at tage det alvorligt :P

Jeg er bare glad for at softwarepatenter er void indenfor EU... indtil videre.



Well, der er vel ikke mange store virksomheder der har lyst til at bruge argumentet "Jamen alle de andre gør det altså OGSÅ!!" :P

Men ja, softwarepatenter virker på rigtigt mange måder som en dårlig ide :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Well, der er vel ikke mange store virksomheder der har lyst til at bruge argumentet "Jamen alle de andre gør det altså OGSÅ!!" :P

Men ja, softwarepatenter virker på rigtigt mange måder som en dårlig ide :)

To be frank, så er det faktisk ligeför jeg ville tage det argument mere alvorligt.

"For at vores forretning skal bestå er vi nödt til at spille efter samme regler og udnytte samme muligheder som vores konkurrenter, hvorfor vi önsker patent på <indsät latterligt patent her>"

lyder noget mere professionelt end:

"jamen altså, pröv nu at se her, det her er helt nyt og banebrydende! istedet for at have forskellige implementationer af knapperne, har vi lavet én rigtig implementation... som godt nok er brugt flere andre steder, men det nye er jo at vi gör det over hele systemet! Så giv os patent så vi kan skubbe dem ud der har gjort det her i deres applikationer för os!"

:)



Indlæg senest redigeret d. 12.09.2008 14:15 af Bruger #8223
t