IDC: Styresystemet bliver overflødigt

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Alle it-tendenser går i retning af, at browseren bliver det nye omdrejningspunkt i takt med, at flere applikationer afvikles på nettet. Og samtidigt bliver styresystemet underordnet

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2570







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:42 af Bruger #13985
Hehe lad os spille store 3D spil og gennemfører store bergeninger igennem browseren!
Nej vel? Jeg tror ikke den går, kan heller ikke lide ideen at alt går igennem en browser. Det føles næsten som embedding eller Wine.. :S







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:42 af Bruger #13985
de tunge beregninger skal jo foretages et eller andet sted, så man bliver jo nødt til at have nogle servere med en slags OS, så helt overfløgtigt bliver det vel ikke...



Jakob, i den store vide verden, langt væk fra konsoller og "store" 3D spil på teenagerens lumre værrelse, handler det ikke om at kunne spille, men om at arbejde så effektivt som muligt.
Forresten er det serverens job at klare beregningerne, hvilket normalt ikke er noget problem i og med at de har og vil få flere ressourcer end din egen PC'er gør.

Hvis du absolut skal køre i den med 3D spil, kan jeg ikke se noget problem i at køre det over en browser, det er da lykkeds fint for mange allerede. Jeg kender flere spil som klarer den slags udemærket i en browser, om ikke andet når den slags nok at forbedre sig inden!

Det føles næsten som embedding eller Wine..
Hvornår er Wine officielt blevet promoveret som en emulator eller overhovedet noget der skal køre Windows spil????

Må jeg foreslå dig at købe en konsol hvis du vil have instant gaming. Det er da den eneste måde du får dit spil til at køre så optimalt som muligt, uden af dit Windows environment bryder ned i tide og utide.


Gider virkelig ikke at komme ind på en af dine aggresive fights, vil bare, som Andreas selv nævner det gøre opmærksom på at beregninger skal finde sted et eller andet sted, og at en af hovedindtægtskilderne på en PC netop ligger i tunge beregninger og store 3D spil. Prøv at overbevise et helt samfund om at de nu er nød til at købe en spillekonsol i stedet for at klare to ting på et sted, nemlig deres computer.

PS: Drop nu den der aggressive tone, den hjælper virkelig ingen steder!



Sjovt, jeg synes aldrig at mit "Windows environment bryder ned i tide og utide" når jeg spiller på min PC :/

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:42 af Bruger #13985
, det vil ske over meget, meget lang tid.
Lad os mødes om 10 år og se hvordan verden ser ud, så kan vi bitch fighte der :D

You gotta deal... :P



Ronnie, ja helt sikkert, ellers var min computer da lige til skraldespanden!

(for lige at fortsætte på det meget lave plan ;))

Mvh.

Kasper (TSW)



OS'et bliver aldrig nogensinde overflødigt.

...men det er naivt at tro, at OS'et vil eksistere for altid i samme form som nu og tidligere. De har meget ret i deres forudsigelse, men der vil altid være behov for en eller anden form for abstraktionslag mellem hardware og internettet - en platform webapplikationerne kan køre på og fra.

Men én ting er sikkert: i takt med at webapplikationerne vinder ind, des mere overflødigt bliver valget af operativsystem. Sålænge systemet kan oprette forbindelse til nettet, køre en grafisk browser med en fornuftig javascript-engine, flashplayer og java-VM, og kan modtage input fra keyboard og mus, jamen så er man i mål. Hvis disse krav er alt hvad der stilles til fremtidens OS'er, bliver det ikke specielt besværligt at lave, og det vil give meget lidt mening at tænke for længe over sine valg.

Jeg spår at embedded OS'er, som dem man ser i begyndende grad flere steder, direkte i bundkort kommer til at vinde ind på længere sigt - det booter meget hurtigere, og hvis man alligevel kun skal afvikle webapplikationer, er det alt hvad der behøves.



<< < 12 > >>
t