Kør Windows og OS X samtidig på din Mac

Tags:    it-nyheder

WMwares har udviklet en virtualisering, som gør det muligt at afvikle Windows- og Linux-applikationer under Mac OS X. Programmerne kan endda dele filer på tværs af styresystemer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2586



Hmm.. Jeg forstår ikke overskriften. Skulle det være nyt og banebrydende, at man kan køre flere OS'er samtidig på (Mac)computere? Det har da været normalt og brugt længe.

Nej, overskriften skulle hellere have fokuseret på noget af det nye i udgave af Fusion. Istedet for at lave en nyhed ud af en ting man har kunnet længe.



Det er forholdsvis nyt at du kan køre programmerne, uden at have selve maskinens skrivebord fremme.
Man har i et stykke tid kunne køre programmerne som var de et Mac program, men det har ikke fungeret helt og man har kun kunnet gøre det med en virtual maskine ad gangen.

Nu ser det ud til at det kan lade sig gøre, uden egentlig at starte maskinen op. Det fungerer som en emulator, men en af de bedre. Derudover er det bestemt også nyt at de kan arbejde sammen, uafhængigt af hinanden og ikke kun som fildelen med værtens skrivebord.

Men korrekt, overskriften er meget, meget visvisende, men vi kender jo version2 efterhånden; alt skal overdrives.



Det er forholdsvis nyt at du kan køre programmerne, uden at have selve maskinens skrivebord fremme.
Man har i et stykke tid kunne køre programmerne som var de et Mac program, men det har ikke fungeret helt og man har kun kunnet gøre det med en virtual maskine ad gangen.

Nu ser det ud til at det kan lade sig gøre, uden egentlig at starte maskinen op. Det fungerer som en emulator, men en af de bedre. Derudover er det bestemt også nyt at de kan arbejde sammen, uafhængigt af hinanden og ikke kun som fildelen med værtens skrivebord.

Men korrekt, overskriften er meget, meget visvisende, men vi kender jo version2 efterhånden; alt skal overdrives.

det er sådan noget, jeg vil se reflekteret i en overskrift. Ikke en "wow" effekt på mange år gamle features.

Og tja, vi kender i hvert fald den nye V2. Jeg synes den journalistiske kvalitet og den saglige rigtighed er faldet drastisk på det seneste. Men det er dog stadig lige trinnet over ComOn...



Ja, men til gengæld er ComOn ikke fyldt med stave- og grammatikfejl i hver eneste artikel. Det er så uprofessionelt og useriøst.



Ja, men til gengæld er ComOn ikke fyldt med stave- og grammatikfejl i hver eneste artikel. Det er så uprofessionelt og useriøst.

Jeg skulle mene at Mediehuset Ingeniøren har bestået "prøven" i at være professionel og seriøs, iogmed at de har en ret etableret status som IT-nyhedsmedie, både i digital og trykt form.

At Version2 så åbenbart må være blevet nedprioriteret senere hen, er sørgeligt.



t