Her er den første Google Android-telefon

Tags:    it-nyheder

Den første telefon med det åbne smartphone-styresystem Google Android, G1 fra taiwanske HTC, er klar til de amerikanske kunder. Google-stifter Sergey Brin brillerede ved at kaste rundt med den ved præsentationen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2607



Sigter de virkelig efter at have et mobilt styresystem, som kan køre Chrome, hvor man derefter kan afvikle alle deres programmer online?



Ja Martin det gør de nok, men det er nok ikke idéen med Android.

Tag Symbian OS. Det er "åbent" til et vidst punkt, lader dig køre programmer du selv har lavet, Java og du kan få Opera til den.
Windows Mobile har sjovt nok deres uduelige Internet Explorer.

Android får selvfølgelig Chrome, men det giver ikke noget som vi ikke har haft i flere år allerede :)



Altså de har deres online tilgang til regneark, wordprocessor, mail og kalender. De har udviklet en browser, som er bygget til at køre disse webapps og mest af alt ligne et simpelt OS med dens processtyring. Nu har de også en mobil, godt nok med et OS, men propper man Chrome på og har en internetadgang, ja så har man vel nærmest en mobil klient til hele deres pakke af gratis programmer.
Det er det jeg mener med det jeg skrev først.

Jeg ved udemærket godt at man kan tilgå samme pakke fra en IE eller en Opera, men Chrome er jo udviklet til dette formål.

Man kan spørge sig selv, "Hvad bliver det næste?"



Det har du nok ret i.
Man kan spørge sig selv, "Hvad bliver det næste?"
Et PC OS, udelukkende basseret på en browser.



Ja. Eller som består af samme tankegang. Hvor alle programmerne ligger centralt et sted. Håber ikke at dette bliver en virkelighed mens jeg lever, for så vil jeg da være rystet, og bange for mit privatliv.



t