Web 2.0 er hackernes livret

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
80 procent af alle exploits udnytter usikre web-applikationer med blandt andet Java, ActiveX og Flash. »Web 2.0 er det brændstof, der holder hackernes ild i gang,« siger sikkerhedsekspert.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2608



Er ActiveX og Java (Applets, går jeg ud fra) ikke nærmere Web 0.5 end 2.0? :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Er ActiveX og Java (Applets, går jeg ud fra) ikke nærmere Web 0.5 end 2.0? :P


Tja, tjo. Er JavaScripts, XHTML, asynkrone http kald og XML parsing ikke også det ?
Det er nok snarere en ny brug af gamle teknikker, som kaldes web 2.0, og en Java applet kan nogle tricks som ikke lader sig gøre med JavaScript alene.



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 13:09 af Bruger #2695




Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:43 af Bruger #13985
Ronnie, ActiveX bruges til en lang række ting, specielt internt i diverse virksomheder. At lukke helt af for ActiveX vil sætte en masse kunder i en rigtig skidt situation, som de så også vil få drøje hug for :). Mig bekendt er ActiveX i dag slået fra pr. default, du skal i hvert fald selv sige ja tak til lortet, og som du selv siger, så er man jo i så fald som udgangspunkt selv ude om det :)

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:43 af Bruger #13985
Ronnie, det er godt verdenen har dig, for det er jo helt tydeligt at du har en simpel løsning til alle problemerne. Pyt med nuancer og andres behov og ønsker, du har altid den rigtige løsning og formår at skære igennem så alle er glade. Lækkert!

(sarkasme og ironi KAN være anvendt i ovenstående tekst)

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Hvad er den af? holder I fest uden mig? :P

Eh, hov, jeg har faktisk slet ingen holdning til det her. Så jeg smuttere bare igen -.-



Dammit Per, du prøver bare at få flere nyhedsindlæg, i håb om at jeg giver præmie for det igen i år, MEN DU KAN ROLIGT REGNE MED AT JEG HUSKER DET INDLÆG DER OG TRÆKKER DET FRA NÅR JEG SKAL SE HVEM DER HAR VÆRET ARTIG I ÅR!!!

;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Dammit Per, du prøver bare at få flere nyhedsindlæg, i håb om at jeg giver præmie for det igen i år, MEN DU KAN ROLIGT REGNE MED AT JEG HUSKER DET INDLÆG DER OG TRÆKKER DET FRA NÅR JEG SKAL SE HVEM DER HAR VÆRET ARTIG I ÅR!!!

;)

....lol

EDIT: og for at tilføje bare en lille smule substans til det her indlæg, vil jeg udtrykke min fornøjelse over at der lige pludselig er sat ordenligt fut i debatlysten herinde. Google's G1 var åbenbart hvad der skulle til for at få folk i sving. :)



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 20:39 af Bruger #8223
<< < 12 > >>
t