Visual C#

Tags:    c#

Jeg er begyndt på at lærer C# for at bruge XNA, men først vil jeg lige have C# nogenlunde på plads, og det tror jeg jeg er ved at have. I IDE'et (Visual C# 2008 express edition) er der en masse autogenereret kode og filer, specielt når man starter en windows form application, eller et windows game.

Er der nogle der ved hvor man kan læse om hvad de autogenerede filer gør? Jeg tror jeg har forstået det meste autogenrede kode, men der er for eksempel en metode der vidst "rydder op i nogle resourcer" og da jeg ikke ved hvad de der resoucer er, fortstår jeg ikke det.

Men vis der er et sted hvor man kan læse om de forskellige templates ville jeg være rigtig glad :D

Har desværre ikke flere UP :(

Køb en bog eller brug google til at finde nogle tutorials, det er jo ikke så svært.
I alle tilfælde står der altid som noget af det første, hvad de indledende ting er.

Hej Andreas,

Her er et link til en masse gode tutorials:
http://www.functionx.com/csharp/index.htm

Den gennemgår stort set alt der vedrører basis og noget til, jeg har selv brugt siden en del så jeg håber den vil komme dig til gode.

Jeg syntes at jeg har rimelig godt fat i hvordan det fungere, da det ligner meget java, det var mere de der filer som ide'et lavet, men jeg har fundet en bog som jeg tror kan hjælpe mig, så tak for tippet Ronnie.

Også lige et bonus spørgsmål :D: Kan det virkelig passe at man ikke bruge accsessor metoder særlig meget i C#, syntes at alle sagde at de var så fantastik gode... :S

Properties: skriv "prop" og knald dobbelt-tab af, så er der serveret :)

Properties: skriv "prop" og knald dobbelt-tab af, så er der serveret :)

??? lyder klogt... hvordan gør man ... ;D

Hvis vi snakker om set/get methods til private vars, så kan du i en klasse skrive "prop" og trykke to gange på tab, så oprettes der en privat var (som du definere i næste skridt), og set/get methods til denne...

hvis det altså overhovedet var det du mente ?

Hvis vi snakker om set/get methods til private vars, så kan du i en klasse skrive "prop" og trykke to gange på tab, så oprettes der en privat var (som du definere i næste skridt), og set/get methods til denne...

hvis det altså overhovedet var det du mente ?

tænkte mere på at der i biblioteket ikke var brugt særlige mange accessor metoder. eks. i java skriver man:

JLabel.setText("tekst");

og i C#

Label.Text = "tekst";

Det er sådan de ser ud i C# og kaldes Properties.
kig evt. her

Det er sådan de ser ud i C# og kaldes Properties.
kig evt. her

arhh ok, Tak :D

t