C# 4 bliver dynamisk

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Anders Hejlsberg har i tide og utide propaganderet for multiparadigme-paradigmet. Nu sætter han handling bag ordene i den næste udgave af C#. Nyhederne er dynamiske typer, valgfri parametre, bedre Office-integration og kode, som evalueres under kørslen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2725

>Problemet er jo, at hvis du nærlæser det du lige har skrevet, så kommer du med den præcist samme påstand som jeg - bare om PHP snarere end C#.

Nope, du taler om MS, jeg talte om brugerne (af PHP og ASP.NET) - der er altså stor forskel :). Og som sagt, med mindre du refererer til noget andet end den artikel vi begge har læst, som der linkes til i øverste indlæg, så vil jeg mene at de hverken har forsøgt at sælge det som den helt store revolution eller påstået at C# nu vil gå over til at bruge samme type system som PHP :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Typen er ikke dynamisk, på samme facon som i f.eks. javascript og PHP. Den bliver bare først evalueret ved runtime, hvilket er en klar fordel for f.eks. COM interop. Ydermere kan det bruges til ducktyping, altså hvor du ikke vil specificere *hvilke* typer du vil acceptere, men hvilke egenskaber og metoder de skal understøtte (Dette kan gøres renere, ved definitionen af et interface, men det er (endnu) ikke understøttet).
Det er hverken en bommert, eller noget de har været unødvendigt længe om. Infrastrukturen til det skal sgu være iorden, og at lave noget der virker dynamisk i et statisk sprog er ikke det nemmeste i verden (De bruger DLR til mange af de tunge løft, som jo så også skulle være nogenlunde stable). :)
Men vi bør heller ikke glemme covariance og contravariance. Long overdue. ;)

<< < 12 > >>
t