Udviklerpoint tanker og en ide

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg har godt nok ikke været med ret længe, men jeg kan se at hvis jeg skal bruge dette forum til at få svar på spørgsmål, vil jeg meget hurtigt løbe tør for UP.

Jeg kan selvfølgelig gør som så mange andre, udlove point og så lade være med at lukke min tråd, men det syntes jeg er snyd.

Jeg kan skrive en artikel, men for det første tager det lang tid at få den godkendt, og det er slet ikke sikkert at det sker, og for det andet er det ikke sikkert jeg kan finde på et emne, der ikke er dækket i forvejen.

Da jeg er hobby-programmør er min viden begrænset og selv om jeg prøver at svare, går UP til det/de bedste svar.

Så vidt jeg kan se, vil jeg hurtig løbe tør for UP, og kan ikke bruge det til at lokke svar ud af andre brugere.

Nu har jeg så to muligheder at spørge uden point eller finde et andet forum.

Jeg tror ikke at jeg er den eneste med dette problem.

Jeg kan godt se at det er et stort arbejde at holde dette site på det høje niveau , som det nu har, så det jeg vil foreslå er en måde at belønne aktivitet uden at undergrave hovedideen med pointsystemet, nemlig at sikre kvalitet frem for kvantitet.

Ideen er at man får 1 UP for at logge sig på og hver måned den 1. trækkes 10 UP fra alle brugere der ikke har været logget på, siden sidst.

Dette vil give lidt at gøre godt med, for brugere der ikke har andet at byde på, men kommer forbi og ser reklamerne, der vel giver lidt til sites vedligeholdelse. Samme brugere kan også være dem der svarer på spørgsmål, men ikke får UP-erne.

Man skal være rimelig nørdet for at side time efter time og logge sig af og på for at samle nogle få UP, men det kan forhindres med en logon-pause på 5 min.

Det burde, så vidt jeg kan se, kunne kodes ind sammen med logon- funktionen, så taste arbejdet vil være overskueligt.

Mvh.
Anders



Kan godt lide Mall's ide. :D



Problemet med det er at der ville hurtigt komme en masse indlæg i et emne bare fordi det ville få brugerens statistik til at se bedre ud.



Det er jo ikke anderledes end det er nu?
Folk kan jo stadig komme med en masse indlæg, bare for at få point..



Problemet med det er at der ville hurtigt komme en masse indlæg i et emne bare fordi det ville få brugerens statistik til at se bedre ud.

Tror det er meningen at man så skulle sige hvilke/t svar man kunne lide, også fik dem der havde skrevet de svar points.



Så er det jo bare det samme som det er nu. Jeg synes bedre om et system hvor man, som man kan nu, kan lukke et spørgsmål ved at give points for det. Men derudover skal man have mulighed for at give en positiv tilkendegivelse af personen (tyvstjålet ideen fra eksperten.dk, der hedder det Karma). Dvs. spørgsmålstiller skal kunne sige "tak for at du er der hver gang jeg har brug for hjælp" til enkeltpersoner.



Jeg har været her et pænt stykke tid efterhånden og er i den grad ved at løbe tør for UP's :)

Det jeg vil forslå er, at tråde automatisk bliver lukket efter en måneds tid eller to og UPs'ende derefter bliver fordelt lige imellem dem der havde svaret på tråden.





Jeg har været her et pænt stykke tid efterhånden og er i den grad ved at løbe tør for UP's :)

Det jeg vil forslå er, at tråde automatisk bliver lukket efter en måneds tid eller to og UPs'ende derefter bliver fordelt lige imellem dem der havde svaret på tråden.



Du tror ikke folk så vil poste latterlige svar i tråde der er næsten en måned gamle?



Du tror ikke folk så vil poste latterlige svar i tråde der er næsten en måned gamle?


Tror du at der er nogen, der kunne finde på det? :)

I mellemtiden er jeg kommet på en anden ide, eller skulle jeg sige ønske. 500 UPs fra webmaster i julegave til alle os bruger:)

God jul til alle på Udvikleren.dk
Mvh
Kim

Fantastisk site, tak Kasper.




<< < 12 > >>
t