Udviklerpoint tanker og en ide

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg har godt nok ikke været med ret længe, men jeg kan se at hvis jeg skal bruge dette forum til at få svar på spørgsmål, vil jeg meget hurtigt løbe tør for UP.

Jeg kan selvfølgelig gør som så mange andre, udlove point og så lade være med at lukke min tråd, men det syntes jeg er snyd.

Jeg kan skrive en artikel, men for det første tager det lang tid at få den godkendt, og det er slet ikke sikkert at det sker, og for det andet er det ikke sikkert jeg kan finde på et emne, der ikke er dækket i forvejen.

Da jeg er hobby-programmør er min viden begrænset og selv om jeg prøver at svare, går UP til det/de bedste svar.

Så vidt jeg kan se, vil jeg hurtig løbe tør for UP, og kan ikke bruge det til at lokke svar ud af andre brugere.

Nu har jeg så to muligheder at spørge uden point eller finde et andet forum.

Jeg tror ikke at jeg er den eneste med dette problem.

Jeg kan godt se at det er et stort arbejde at holde dette site på det høje niveau , som det nu har, så det jeg vil foreslå er en måde at belønne aktivitet uden at undergrave hovedideen med pointsystemet, nemlig at sikre kvalitet frem for kvantitet.

Ideen er at man får 1 UP for at logge sig på og hver måned den 1. trækkes 10 UP fra alle brugere der ikke har været logget på, siden sidst.

Dette vil give lidt at gøre godt med, for brugere der ikke har andet at byde på, men kommer forbi og ser reklamerne, der vel giver lidt til sites vedligeholdelse. Samme brugere kan også være dem der svarer på spørgsmål, men ikke får UP-erne.

Man skal være rimelig nørdet for at side time efter time og logge sig af og på for at samle nogle få UP, men det kan forhindres med en logon-pause på 5 min.

Det burde, så vidt jeg kan se, kunne kodes ind sammen med logon- funktionen, så taste arbejdet vil være overskueligt.

Mvh.
Anders



I gamle dage var det vist sådan at man fik 5 UP hver gang man loggede ind hvilket blev fjernet af en eller anden grund




I gamle dage var det vist sådan at man fik 5 UP hver gang man loggede ind hvilket blev fjernet af en eller anden grund


Grunden kunne være at der gik inflation i UP, fordi man blev rig af ganske almindelig interesse.

Jeg har fx. været logget på 52 gange siden jeg meldte mig ind. Det ville give 260 UP, efter det gamle system, men 52 med min ide.

Reklamerne er ikke meget værd uden aktive brugere, så det er vel rimeligt at der drysser lidt krummer fra de riges bord ;)

Der skal også trækkes renter fra dem der ikke kommer mere, men være en sjat (100UP) tilbage, hvis de kommer tilbage og genoptager aktiviterne, fordi de skal spørge om noget.

Jeg har tænkt på det hele :P

Mvh.
Anders



Indlæg senest redigeret d. 20.11.2008 15:05 af Bruger #14342
Har heller aldrig rigtig nogle UP, tror jeg er på 2 eller noget nu...

Men jeg syntes folk er flinke til at svare lige meget hvor mange, og om der overhovedet er nogle UP.



Du har høj aktivitet, så du ville have 706 UP mere, som de dygtige kunne optjene. ;)



Ellers kan man vel køre med underskud?

da jeg ikke ønsker at hænge nogen ud må I selv finde det. Vejen er charts linket nede i bunden, den starter så med alle medlemmer listet efter antal up. gå så til sidste side af den liste.





Jeg synes også at det ville være en god idé at give folk point for at logge på siden. Evt. bare første gang i hvert døgn.



Interessante idéer. Jeg synes det kunne være interessant at få lidt mere input fra jer brugere, før jeg forsøger at blande mig, men jeg ville bare lige forsikre jer om at jeg "lytter med" :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hmm.. Jeg forstår godt at man et eller andet sted vil belønnes for sin hjælp..

Men jeg har længe tænkt over hvad godt systemet overhovedet gjorde..

Altså, meningen er vel oprindeligt at man skal benytte sig af UP for at stille et spørgsmål. Men alligevel er der en mulighed for at stille spørgsmålet uden mulighed for point.
Altså forhindrer det ikke visse personer i at oprette tusind spørgsmål om samme emne..

Hvad med en anden form for tak?
En statistik over hvor mange spørgsmål man har besvaret, eller været med til at besvare..

Og hvis man så ser på alle de spørgsmål som bliver stillet, fra samme person, om samme emne.. Så kunne man evt. lave en funktion hvor man ikke kan oprette mere end 5 spørgsmål uden at lukke dem man i forvejen har?
Man har vel aldrig 5 spørgsmål af gangen til samme emne..?



Hvad med en anden form for tak?
En statistik over hvor mange spørgsmål man har besvaret, eller været med til at besvare..

http://www.udvikleren.dk/Charts.aspx
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/25/23127/



Hvad med en anden form for tak?
En statistik over hvor mange spørgsmål man har besvaret, eller været med til at besvare..

http://www.udvikleren.dk/Charts.aspx
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/25/23127/


Link 1 viser ikke hvor mange spørgsmål man har besvaret, men hvor mange gange man har skrevet i forummet..

Link 2 er en gang om året..
Nu tænker jeg mere noget konstant, til dem som går meget op i at have en form for point..



<< < 12 > >>
t