Microsoft lukker for Windows 7-beta efter stormløb

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Frigivelsen af den første offentlige betaversion af den kommende udgave af Windows blev stoppet, fordi Microsofts servere ikke kunne følge med.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2903



Nu har jeg ikke nået at få installeret W7 endnu, men mindre systemskrav er selvfølgelig en dejlig ting, men udover det kan udgivelsen godt lyde lidt "kedelig". Efter min mening var det en stor fejl at Vista kom, W7 kommer med de rettelser som vista burde have haft helt fra starten af. Men W7 kommer ikke med særlig meget nyt. Selv vinduerne er helt ens. De har ikke rigtig orket at udvikle så meget på det grafiske.

Flere kritikere er vist enig i mig. Læs denne spænende artikel:
http://www.comon.dk/news/saa.godt.er.windows.7.hent.betaen.her_39226.html



Shafh, har du brugt Vista i længere tid?

Jeg synes Vista var fint. En klart god opgradering fra XP. Nu overvejer jeg lidt igen at købe Windows 7 når det udkommer, efter at have prøvet det



Jeppe. Absolut, jeg har kørt Vista siden det udkom.

Men mine erfaringer, er at systemet blandt andet har for høje systemskrav. Noget tyder på at Microsoft også har syntes det, for det er vært fald "næsten" det eneste de har fokuseret på.

Altså du skal ikke misforstå at jeg ikke kan lide Vista. Det har været udmærket. Men efter hvad jeg ser er W7 bare en kæmpe opdatering - især fordi de ikke har gjort så meget mere udover at have forbedret vista. Systemet bygger jo over de samme koder og design.
W7 er ikke så stor en opdatering som da Vista udkom efter mange år med XP. Eller da XP kom.



Kan man installere windows 7 og xp samtidig?
Jeg har lige fået hentet det, og kan ikke vente med at prøve det af :D



Kan man. Men hvordan? Ja hmm. Jeg har netop prøvet med vista, hvor jeg først havde vista installeret, og bagefer installerede Windows 7 beta'en. Dette resulterede desværre bare i at der ikke blev sat et boot-funktion op, så er lidt på spanden der. Har heldigvis et image af min gamle partition liggende (TrueImage er genialt).

Mit bud er derfor at du nok skal installerer Windows 7 først, og derefter Windows XP



Indlæg senest redigeret d. 11.01.2009 22:43 af Bruger #5097
Systemet bygger jo over de samme koder og design.


Nu vil jeg nødigt kritesere et system, fordi de netop IKKE har ændret på det grafiske. Det er langt fra lig at det er samme system!

Windows 95,98,2000 var jo samme princip. Det grafiske blev ikke ændret, mens resten gjorde.

Microsoft har fået meget kritik af Vista's GUI og mange udviklere har kritiseret at der ikke har været nok tid til at implementere de nye grafiske elementer, samt enorm mangel på information om API'et.

Lige præcis derfor synes jeg det er fedt at de holder fast i mange af de elementer de smed med i Vista, rent grafisk hvilet giver udviklere mulighed for at tilpasse vores software både vista og Windows 7. Samtidigt bliver de ved med at udbygge explorer til at indeholde nye ting, eksempelvis er den nye taskmanager utrolig rart at bruge, da du rent faktisk har mulighed for at holde styr på flere elementer, end før i tiden.

Vista vs Windows 7
Jo Windows 7 er nok hvad Vista skulle ha været, men uden vista tvivler jeg på at Windows 7 ville være blevet det system det er blevet til. Mange af grundpillerne i Windows 7 er jo netop snuppet fra alle de fejl og mangler som Vista havde/har, samt alle forbedringerne til kernen som er kommet gennem Vista/Server 2008.

Og at holde fast i samme kerne, har jeg intet imod. tværtimod, det er FEDT at de holder fast i det samme, det hjælper med at sikre at de fleste drivere og programmer fortsat vil køre under det nye OS, samt patch udviklingen, udrulning af os'et i enteprise miljøer bliver nemmere.

Windows 7 Beta 1 og XP sideløbende
Jeg ved ikke hvor gode muligheder der er endnu, da jeg endnu ikke har rodet med den officielle beta 1, dog kan jeg ikke forestille mig at det er noget problem, selvom der måske vil opstå et helvede med at opsætte bootloaderen ;)

men smid det ind i en VM, så kan det ikke gå mere galt end du kan slette det og starte forfra ;)




men smid det ind i en VM, så kan det ikke gå mere galt end du kan slette det og starte forfra ;)

Well ja, men så mister man vel også en del af brugeroplevelsen, da 3D-acceleration gennem virtuelle maskiner er en joke



Kan man. Men hvordan? Ja hmm. Jeg har netop prøvet med vista, hvor jeg først havde vista installeret, og bagefer installerede Windows 7 beta'en. Dette resulterede desværre bare i at der ikke blev sat et boot-funktion op, så er lidt på spanden der. Har heldigvis et image af min gamle partition liggende (TrueImage er genialt).

Mit bud er derfor at du nok skal installerer Windows 7 først, og derefter Windows XP


men hvordan gør man?
Jeg vil jo gerne beholde det xp jeg har nu, med mine filer i.



Indlæg senest redigeret d. 12.01.2009 14:13 af Bruger #13068
Jacob >> tjek google, dual boot :)



Indlæg senest redigeret d. 12.01.2009 14:29 af Bruger #5789

men smid det ind i en VM, så kan det ikke gå mere galt end du kan slette det og starte forfra ;)

Well ja, men så mister man vel også en del af brugeroplevelsen, da 3D-acceleration gennem virtuelle maskiner er en joke

Nu var det også kun ment til test af bootopsætningen, for at se om det fucker helt op eller kan lykkes, derefter kan man jo altid smække beta 1 ind i sit rigtige miljø :)



<< < 123 > >>
t