Vista lister sig ind hos virksomhederne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Mens al opmærksomhed nu er rettet mod det kommende Windows 7, sniger Vista sig langsomt ind hos virksomheder, to år efter lanceringen af det udskældte styresystem.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2972



Ifølge comon kan Windows 7 starter kun køre maks 3 samtidige applicationer. Det er sku da galt :S

http://www.comon.dk/news/kob.windows.7.i.seks.versioner._39573.html (står lidt det samme)



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2009 22:41 af Bruger #5097
Hvis man nu gider at læse det hele, så er det kun Starter som kun kan køre 3 samtidige applikationer. Hvorfor denne begrænsning ved jeg ikke, men det har nok noget økonomisk på sig. ;)



How, ja selvfølgelig. Jeg mente også starter. Selvfølgelig ikke de andre. Men da tamt at man kun kan have 3 kørende på Windows 7 starter. Det ødelægger altså en del. Hvis starter er planlagt til notebooks, så vil jeg altså, hvis jeg skulle vælge, have en med XP i forhold til W7 starter. Over 3 programmer kørende har man hele tiden.


Hva med tray-icon programmer såsom Messenger, norton og en driver? Vil de også gælde som "samtidige applicationer"?



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2009 22:44 af Bruger #5097
Så vidt jeg ved lavede de også en version af XP med lignende begrænsninger. Det er naturligvis fordi de vil have en meget billig version, der kan sælges til dem der enten har små behov eller mangler penge på lommen, fx folk i fattige lande, der ikke vil eller kan bruge pirat software :). Det samme gør mange firmaer med alt muligt andet software, hvor de har en billig light version, der så til gengæld mangler de mere avancerede funktioner.

Shafh, jeg forstår ikke at du brokker dig over det, du vælger jo naturligvis bare en version der passer bedre til dine behov :)

Mvh.

Kasper (TSW)



He he. Ej jeg brokker mig ikke. Jeg diskuterer. Og jeg taler ikke på mine egne vejne, for jeg ville selvfølgelig ikke vælge den udgave. Man behøver jo ikke altid at se tingende fra sin egen side af - ikke sandt.

Men som jeg ser det, kunne man da forestille sig at det er den version som Microsoft vil satse med at sælge præinstalleret på alle notebooks i fremtiden. Og så må jeg da godt sige min mening. 3 samtidige applikationer samtidig er lidt, og derfor syntes jeg ikke det er så optimistisk.



He he. Ej jeg brokker mig ikke. Jeg diskuterer. Og jeg taler ikke på mine egne vejne, for jeg ville selvfølgelig ikke vælge den udgave. Man behøver jo ikke altid at se tingende fra sin egen side af - ikke sandt.

Men som jeg ser det, kunne man da forestille sig at det er den version som Microsoft vil satse med at sælge præinstalleret på alle notebooks i fremtiden. Og så må jeg da godt sige min mening. 3 samtidige applikationer samtidig er lidt, og derfor syntes jeg ikke det er så optimistisk.

jeg tror det er mere realistisk at gå ud fra, at "Starter" vil blive distribueret med netbooks, snarere end alle notebooks. Ifølge artiklen du selv linker til, vil Microsoft koncentrere sig primært omkring Home Premium og Professional - og eftersom laptop-markedet efterhånden er ret stort, kan vi nok regne med at meget af det førnævnte primære fokus kommer derpå. Eftersom Home Basic kun skal sælges i Rusland og Kina, er det realistisk at regne med, at Home Premium bliver default-OS'et på fremtidens Windows-laptops. :)



Shafh, nu siger du Notebooks, men jeg kunne forestille mig at du mente netbooks? For mig bekendt kan man da i dag købe notebooks (også kaldet laptops osv) med sådan ca. lige præcis den version af Vista man kunne tænke sig, så sådan bliver det nok også med Windows 7 :).
Det samme tror jeg i øvrigt bliver tilfældet med netbooks, om ikke andet er jeg sikker på at man kan få en større version til dem, enten igennem forhandleren eller måske via Upgrade on the fly, som vist nok skulle være muligt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Okay sorry, jeg roder virkelig rundt med ordene i denne tråd. Ja mener selvfølgelig netbooks.

Men jo selvfølgelig kan man da godt forestille sig at man kan købe sin netbook med en bedre W7 udgave - men så bliver prisen selvfølgelig også deraf. Og siden at netbooks jo bladt andet er populære grundet af deres pris, jamen så er det i min overbevisning at mange "uvidende" kommer til at købe netbooks med W7 starter.
Vi husker vel alle at mange "uvidende" følte sig snydt over præinstallerede Windows Vista Home Basic (præinstalleret med pc) da Vista udkom. Folk forlangte Aero, og det fik de ikke.
Det er min overbevisning af Windows 7 starter på samme måde vil få folk til at føle sig snydt. Måske endda i en større grad.


Kasper du taler hele tiden om det frie valg, men du bliver da også nød til at se lidt mere analytisk og større på et emne, end du nogen gange gør. Kan godt være dette ikke er så galt lige her, men syntes bare ofte jeg har det sådan. ;) (Vink)



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2009 16:55 af Bruger #5097
Shafh, det var da en flot sviner uden nogen reelt indhold - kunne du være lidt mere konkret så jeg rent faktisk har en chance for at modargumentere det? :)

Jeg mener bestemt ikke at jeg er uden visioner (og her kunne jeg muligvis gå hen og blive personlig, men det vil jeg undlade). Og ja, man har i langt de fleste tilfælde et valg - de fleste vil desværre bare hellere påstå det modsatte end at leve med de konsekvenser hvert eneste valg i vores lille verden har.

Vink vink ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Bare lige for at komme med et hurtigt indskud til denne hyggelige lille diskussion, så er det faktisk Microsofts hensigt at benytte Windows 7 Starter Edition på netbooks :)

http://www.comon.dk/news/din.naeste.netbook.faar.u-lands-windows_39597.html



<< < 12 > >>
t