Vista lister sig ind hos virksomhederne

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Mens al opmærksomhed nu er rettet mod det kommende Windows 7, sniger Vista sig langsomt ind hos virksomheder, to år efter lanceringen af det udskældte styresystem.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2972



Morten: Good! Jamen, så er min diskussion vel såmænd da endnu mere aktuel.

Kasper. Okay det var nu ikke ment som en "sviner", og jeg snakker slet ikke om dine visioner.

Du siger bare hele tiden: "Du kan jo bare vælge noget andet".En typisk kommentar, som bare er meget snæver og ikke rigtig noget der kan øge diskussionen. Den kan bruges om næsten alle diskussioner, men ville bare have dig til at se mere analytiske på hvilke generelle konsekvenser eller for den sags skyld fordele en sag kan have - ligesom denne. Vi kan hurtigt blive enig om at vi begge nok ikke vil have en Windows 7 starter, så det er ikke diskussionen.

Sorry, hvis du følte det "personligt", på den måde. I didn't mean it so.



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2009 18:28 af Bruger #5097
Helt i orden Shafh. I dine første to indlæg lød du bare utroligt meget som om at det her var et problem for DIG. Det har du så senere redegjort for ikke er tilfældet, men det var altså ud fra det at jeg svarede :)

Vi kan sagtens diskutere om det er problematisk at Microsoft tillader sig at differentiere sit produkt i så høj en grad, men det synes jeg nu ikke at det er. Man kan argumentere for at det forvirrer mere end det gavner, men jeg er SIKKER på at Microsoft ikke har taget beslutningen for sjov - den er helt sikkert baseret på at det kan betale sig :). Når du køber en bil kan du også få den i en uhyrlig mængde "konfigurationer", hvor hver har sin fordel i form af mere udstyr, større motor eller noget helt andet. Hvis man ikke vil "købe katten i sækken", så må man sætte sig bare lidt ind i tingene, eller spørge om hjælp der hvor man køber sin computer/bil :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Shafh, valget er jo frit. Og det har ikke det fjerneste at gøre med OSS, udover at det er står en frit at vælge det.

I Kaspers og mit eget tilfælde har vi valgt Microsoft software, både som operativ system og udviklingsplatform. I Pers (som den mest prominente figur herinde) tilfælde er det diverse OSS pakker/programmel der lokker mest.
Hvad der er ens er at vi selv har valgt det, intet har tvunget os til det ene eller det andet.

Så hvis DU synes du ikke har lyst til Windows 7 Starter, så vælger du bare noget andet. Der er sikkert nogen der kan klare sig med 3 samtidige applikationer (jeg kender i hvert fald et par stykker).



Brian. Jamen nej, måske er det et frit valg for os der har forstand på det. Men jeg sværger min gamle hat (hvis jeg havde en) for at det altid vil være et bevidst valg for hr. og fru Danmark.

De ser bare at der står Windows 7 på pakken, og tror at den er i orden. Og så køber de den pc (med w7 starter præinstalleret) da det er den billigste Windows netbook.

Vi kunne se lignende eksempler da Windows Vista Home basic, hvor folk blev knavende over ikke at have fået aero, hvilket folk forventede. Det kan jeg huske flere nyheder om fra dengang Vista kom ud.



Hvad de vælger, og hvad det står dem frit at vælge er ikke nødvendigvis det samme. Deres valgmuligheder bliver ikke indsnævret af deres manglende viden på området. De skal bare vises vejen. ;)



<< < 12 > >>
t