SQL Backup class

Tags:    vb.net

hey der ude.

er der nogen der kender en god mysql/mssql backup klasse til .net ?

alså den skal gemme det i et format, så man lige kan impotere det igemmen ect phpmyadmin, hvis det er mysql man har taget backup af..

nu har jeg ik rodet med sql databaser i .net, så har ikke mod på at skrive en klasse selv lige pt, så håber der er en der ude som kender en god en.




9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato


Hej Kenneth,

http://www.mt-soft.com.ar/2007/12/21/backup-class/

Alternativt, hent data ud af en SQL forespørgsel. Skrives datasettet til en fil, kan dette indhentes efterfølgende som andre objekter.

Med venlig hilsen
Ieet





hey der ude.

er der nogen der kender en god mysql/mssql backup klasse til .net ?

alså den skal gemme det i et format, så man lige kan impotere det igemmen ect phpmyadmin, hvis det er mysql man har taget backup af..

nu har jeg ik rodet med sql databaser i .net, så har ikke mod på at skrive en klasse selv lige pt, så håber der er en der ude som kender en god en.


Du skal vel bare kunne eksekvere 'mysqldump' programmet med de rigtige parametre.

I MySQL 6 kommer der en helt ny backup metode, så backups sker med et SQL kald...det glæder jeg mig til :)



nej desvære ik :( skal ikke køres fra serveren af.. det er et program som skal connecte til serveren og lave backup.

og lyder godt med backup i mysql6 :D



nej desvære ik :( skal ikke køres fra serveren af.. det er et program som skal connecte til serveren og lave backup.

og lyder godt med backup i mysql6 :D


mysqldump kan også forbinde til serveren, så du kan jo bundle den med.



nåre ja, men jeg får ik muglighed for at downloade backup.sql filen fra serveren på den måde.. :(

er nød til at have en klasse eller et modul af en art der kan downloade hele databasen.



nåre ja, men jeg får ik muglighed for at downloade backup.sql filen fra serveren på den måde.. :(

er nød til at have en klasse eller et modul af en art der kan downloade hele databasen.


mysqldump -u myuser -pmypassword -h mysql.mydomain.dk --all-databases > backup.sql

Den resulterende fil kan loades af PhpMyAdmin eller med MySQL kommandolinje klienten.

Det kræver kun at du kan forbinde til serveren, men den er sgi svær at komme udenom :)



jeg har ikke skrive rettigheder i mappen hvor sql er så kan ikke bruge dump :(

ellers tak for forslaget, er der ik nogen der kender en god klasse?



jeg har ikke skrive rettigheder i mappen hvor sql er så kan ikke bruge dump :(

ellers tak for forslaget, er der ik nogen der kender en god klasse?


Du er vel nødt til at skrive ét eller andet sted, og dér smider du det så bare hen:

mysqldump > sti\til\bibliotek\hvor\jeg\kan\skrive\til\backup.sql

Ellers smider mysqldump bare backupen direkte ud til standard out, og så kan dit script jo læse derfra og gøre hvad du nu vil.

Hvis det er et Linux system er der sikkert også en mail kommando:

mysqldump --all-databases -u myuser -pmypassword -h mysql.mydomain.dk | mail -s "Daily backup" mymail@mydomain.dk



Robert:
Ok men de løser vel stadig ik det skal kunne tage backup af mssql osse ? tror nu stadig på en class er løsningen

Ieet:
Tak, bortset fra det er PHP så ser det meget godt ud :D skal bruge C# eller VB.NET, ja det er noget i den stil med at hente dataen ud og skrive det til en fil som kan importers igen, men det må da der være nogen der har lavet før.

Alle:
skal bruges i en app som skal kunne køre på alle pcer (win), der downloader alle filer fra FTPen (er lavet) og gemmer en kopi af deres SQL server (skal bruge et modul :))



t