Bedømmelse af design

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
www.jinoh.dk

Hej alle!

Designet på siden er beregnet til at være simpelt, men nemt overskueligt. De eneste links, der virker er Main og Support Forum. Der er nogle få problemer med at få linksne til at virke (i forummet), men... småting.

Jeg arbejder på et banner og en baggrund.

Hvad synes I?

På forhånd tak,

Christian



Indlæg senest redigeret d. 03.03.2009 15:00 af Bruger #14693
13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart rigtig stilfuldt.

Syntes du har valgt nogle meget stilfulde farver, men du burde nok have en farve der "spralede" lidt ekstra ud. Mit foreslag er at lave overskrifterne, orange, grøn eller blå.

Reklameplaceringen syntes jeg er rigtig dårlig. Kunne du ikke sætte den vertikalt i højre side, eller i bunden?

Udover det syntes jeg også det er lidt trist som det ser ud nu at der mangler et banner. Du siger at du arbejder på et banner? Lyder godt, for det syntes jeg virkelig mangler.

Vedrørende det at du arbejder på en baggrund, så vil jeg bare side, at baggrunden er efter min mening fin nok som den er nu, men vil da meget gerne se hvad du havde tænkt dig.





Fin side.
"Silfuld og klassisk".

Men seriøst...
... hvis du prøver på at sælge dit site på at have de mest pålidelige informationer, beste kvalitets informationer eller eneste som har informationerne tørre dokumenter og endeløse tekster - så er det det perfekte design.

Laver du et websted for en konkurrence som skal få folk til at deltage - og specielt grafikere - så placer noget kreativt, "pang", inpirerende og noget som sprænbger rammerne. men hold det forholdsvis stilfuldt for at virke professionel stadig.

Så fint layout, men tror at du misser målgruppen.

Med venlig hilsen
Ieet





Support-forum falder lidt udenfor stilen med den blå farve.
jeg synes du skal holde dig til den flotte grålige, du har brugt- måske i flere nuancer på dit site.

Din forside har for lange tekstlinier. De vil ikke være rare at læse, da man vil komme til at "tabe" linien man var igang med undervejs. Mit råd er, at lave et tospaltet design, måske med et blikfangende stort billede, der fylder hele den ene spalte, og teksten i den anden...

Ellers meget flot, enkelt og stilfuldt som de andre siger, men det kan jo hurtigt ødelægges af banneret... :) (Måske skulle dit banner også gå til kant?)



Hey tusind tak for de konstruktive svar fra jer alle sammen. Mange af de ting i siger er da også på min "to-do" liste, især det med pangfarver og to spalter.

Supportforummet skal da også være i den grå farve, er vist bare kommet til at uploade det gamle stylesheet.

EDIT: Men først og fremmest har de tre andre udviklere, samt mig selv, fokuseret på systemerne bag ved.

Jeg regner med at færdiggøre designet når jeg har login system samt diverse andre færdige.





Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 10:36 af Bruger #14693
Der er noget, der pludselig slår mig...
Hvor er jeres logo?

Hvis i har brug for det, kan jeg for en billig pris lave et topproffesionelt logo til jer, som kan passe til siden design. :)

Jeg kan desuden designe paperline til jer med visitkort og evt brevpapir, hvis I får brug for det...

-Men husk lige at designe logoet også, så folk kan huske hvor de skal komme igen. :)



Bimbom: Eller tak, du :) Og tak for det gode råd, men det er skam på vej.

Vores team består, lige nu, af mig (designer og webmaster), en fra Indien, (er vist ved at uddanne sig grafisk) - en englænder og en amerikaner (der begge laver design, ligesom mig selv i fritiden, når der nu er tid til det)

Så det er ikke designere vi mangler. :)



Der er måske lidt for meget Pangfarver over de farver du har valgt som overskrifter. Syntes du er på vej, men syntes måske de tager lidt for meget opmærksomheden nu. Tag en mere grå/mørk nuance i stedet, hvis du spørger mig. Og brug ikke de kraftige farver alt for meget.

Men ellers super. Støtter også spaltetanken. Måske ville jeg som du har sat det op nu (med nyheder i højre side) vælge at gøre den venstre spalte lidt større end den højre. Hvis teksten i den højre spalte kommer til at fylde for meget, vil jeg også anbefale en "read more" knap, og så bare have den første 100 tegn af vær nyhe på forsiden eller sådan noget.



Jeg kan egentligt godt lide farverne. :)
De er friske og moderne, men pas på med, hvor meget I bruger dem, og husk den røde tråd til farven i toppen også.

Måske den ene spalte med nyhederne kunne være indrammet i en boks, så det er tydeligt at den ikke er en del af det resterende indhold..

Og husk for gudsskyld at lægge luft ind mellem de forskellige elementer. Det er en fryd for øjet med meget luft... :)

Brug evt en nedtonet/lysnet udgave af den flotte grålige til baggrund til news boxen...



Ja, tak :) Jeg opdagede lige den fejl i mit stylesheet, kom til at skrive 49% til hver div! UPS. :p

Tak for idéerne. Desuden har vi logo og banner på vej.



Bliver spændende at se.. :)



<< < 12 > >>
t