Bedømmelse af site - Vind en Nintendo Wii

Tags:    udvikleren.dk

Hejsa.

Jeg er netop i gang med at lancere et nyt dansk website og ønsker i den forbindelse kritik af sidens design og opsætning, og ikke mindst af vores logo og vores maskot, Rex.

På siden har vi også sat en lille konkurrence op hvor man kan vinde en Nintendo Wii som i er meget velkomne til at deltage i.

På forhånd tak :)

www.toyrex.dk



Hvad er formålet, og hvem er målgruppen?



Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 17:47 af Bruger #11361
Siden du kan se nu er en form for promo site der på sigt primært kommer til at dreje sig om legetøj og henvende sig til børn og forældre.



Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 17:49 af Bruger #14754
Kan godt lide jeres maskot, tror det er en maskto små børn vil have let ved at huske, til gengæld tror jeg ikke at navnet er videre børnevenligt. Fætter BR er fx noget vi alle kan realatere til.. :)
Ok, design måske lidt kedeligt. Og jeg mangler virkelig en menu, hvorfra jeg kan vælge legetøjssektioner!



Tjaah... designet er 1024px bredt, hvilket er ca. 21px for meget ifht. en 1024x768 opløsning. Så de tekniske detaljer er ikke helt på plads.

Både navn og layout får mig til at tænke at det nok er til den ældre gruppe af børn. Et eller andet sted mellem 9-12 år.

Det er ikke videre brugervenligt i design af tilmeldingsformen. Den gule knap står udenfor den lyse kasse, hvilket adskiller formular og knap i stedet for at hægte dem sammen.

Det er meget sjældet anbefalesværdigt at bruge ren uppercase tekst, det svært at læse, grundet at man læser formen og ikke bogstavet. For børn der knapt nok har læst mere end hvad der står i skolebøgerne gør det det nok ikke bedre.

Farvevalg, maskot og logo er lige i øjet, så der har jeg ikke noget at sætte fingeren på.



Kan godt lide jeres maskot, tror det er en maskto små børn vil have let ved at huske, til gengæld tror jeg ikke at navnet er videre børnevenligt. Fætter BR er fx noget vi alle kan realatere til.. :)
Ok, design måske lidt kedeligt. Og jeg mangler virkelig en menu, hvorfra jeg kan vælge legetøjssektioner!


Takker for din kritik. Vi er selv opmærksomme på navnet, og et af formålene med dette site er netop at "forklare" vores navn, og prøve det af :)

Mht. en menu så kommer den når vi er klar til at putte noget reelt indhold på sitet :)



Tjaah... designet er 1024px bredt, hvilket er ca. 21px for meget ifht. en 1024x768 opløsning. Så de tekniske detaljer er ikke helt på plads.

Både navn og layout får mig til at tænke at det nok er til den ældre gruppe af børn. Et eller andet sted mellem 9-12 år.

Det er ikke videre brugervenligt i design af tilmeldingsformen. Den gule knap står udenfor den lyse kasse, hvilket adskiller formular og knap i stedet for at hægte dem sammen.

Det er meget sjældet anbefalesværdigt at bruge ren uppercase tekst, det svært at læse, grundet at man læser formen og ikke bogstavet. For børn der knapt nok har læst mere end hvad der står i skolebøgerne gør det det nok ikke bedre.

Farvevalg, maskot og logo er lige i øjet, så der har jeg ikke noget at sætte fingeren på.


Mht. design bredte har du da helt ret.. Det er en fejl fra min side.. Tanken var netop at siden skulle være optimeret til 1024x768.. Det må jeg få rettet!

Mht brugervenlighed er jeg tilbøjelig til at give dig ret,, principielt i hvert fald, men da siden er så simpel som den er tror jeg nok folk finder ud af det.. men selvfølglige noget man skal tænke over og god input. :)

Målgruppen er rimelig godt ramt, selvom vi på sigt gerne vil have noget at tilbyde de lidt yngre børn også,s amtidig med at siden også vil henvende sig til voksne (primært forældre).

Mange tak for din feedback :)



Når I nu prøver at forklsre navnet med konge og det engelske ord toy, så synes jeg osgå I skal give jeres maskot en krone på...

Det vil få den til at skille sig lidt ud fra "alle de andre rex'er derude"...

jeres amskot er vældig sød, men lidt kedelig og lidt ligesom mange andre. En sjov krone ville gøre ham lidt mere - ja sjov. :)
Og det ville gøre det nemmere for børn, hvis de nu ville tegne ham i skolen, at tegne nogle ting, der ville gøre det nemmere at gætte hvem han er - og ikke bare: "Nårh, du har tegnet en dinosauer!" men "Nårh, du har tegnet ToyRex!"

I forklaringen af hvad navnet betyder kunne i også lidt lave en ligning med ikoner:
toy= "tegning af legetøj"
Rex="tegning af konge"

Det vil give lidt mere liv til sitet og være nemmere for børn at finde ud af.. Desuden vil det tiltrække opmærksomhed, hvilket jeres tekst lige nu ikke rigtigt gør...

Sitet ser utroligt meget ameriakansk ud - det er vel okay. :)

Men jeg synes I prøver at fortælle for meget på for lidt plads. Især når i henvender jeg til børn, så giv lidt mere plads til de forskellige ideer...

Fx. den der med, at man kan sende til en ven, når man har deltaget i konkurrencen, det ville da give mere mening for et barn, hvad det handlede om, hvis nu teksten kom til at stå på noget, der lignede et brev...
Og hvis I så kunne kode jer ud af, at afsendernavnet allerede stod på brevet, og man skulle kun skrive vennens navn og emailadresse...

Måske lave lidt sjov ud af det med, at de kunne vælge hvilket frimærke der skulle på osv...

Og så måske gentage den samme feature maneg gange så børnene vil genkende scenariet og derfor bruge det ofte...

beklager, at jeg ikke er mere velfomuleret... Har bare skriblet mine umiddelbare taker...





Åååhhh!! Den er nuttet! <3

Jeg er vild med Rex.

Farverne er super - og jeg er ikke i tvivl om at i holder opmærksomheden på budskaberne.

Jeg savnede en menu, hvor jeg kunne komme videre ind i sitet.

Placer et produkt tilbud hvor konkurrencen er nu, og i har helt sikkert et godt reklame/salgs site.

Med venlig hilsen
Ieet





Når I nu prøver at forklsre navnet med konge og det engelske ord toy, så synes jeg osgå I skal give jeres maskot en krone på...

Det vil få den til at skille sig lidt ud fra "alle de andre rex'er derude"...

jeres amskot er vældig sød, men lidt kedelig og lidt ligesom mange andre. En sjov krone ville gøre ham lidt mere - ja sjov. :)
Og det ville gøre det nemmere for børn, hvis de nu ville tegne ham i skolen, at tegne nogle ting, der ville gøre det nemmere at gætte hvem han er - og ikke bare: "Nårh, du har tegnet en dinosauer!" men "Nårh, du har tegnet ToyRex!"

I forklaringen af hvad navnet betyder kunne i også lidt lave en ligning med ikoner:
toy= "tegning af legetøj"
Rex="tegning af konge"

Det vil give lidt mere liv til sitet og være nemmere for børn at finde ud af.. Desuden vil det tiltrække opmærksomhed, hvilket jeres tekst lige nu ikke rigtigt gør...

Sitet ser utroligt meget ameriakansk ud - det er vel okay. :)

Men jeg synes I prøver at fortælle for meget på for lidt plads. Især når i henvender jeg til børn, så giv lidt mere plads til de forskellige ideer...

Fx. den der med, at man kan sende til en ven, når man har deltaget i konkurrencen, det ville da give mere mening for et barn, hvad det handlede om, hvis nu teksten kom til at stå på noget, der lignede et brev...
Og hvis I så kunne kode jer ud af, at afsendernavnet allerede stod på brevet, og man skulle kun skrive vennens navn og emailadresse...

Måske lave lidt sjov ud af det med, at de kunne vælge hvilket frimærke der skulle på osv...

Og så måske gentage den samme feature maneg gange så børnene vil genkende scenariet og derfor bruge det ofte...

beklager, at jeg ikke er mere velfomuleret... Har bare skriblet mine umiddelbare taker...


Tak for god og konstruktiv feedback! :)

Det med kronen har vi lidt overvejet men da det er vores plan at Rex skal bruges i en masse sammenhæng, klædt ud på forskellige måder, er vi gået væk fra den igen. Men kan sagtens følge dit rationale og det er ikke nogen dum ide.. Vakler stadig lidt :)

Rigtig god ide med billeder i forklaringen!

Dine ideer med brevet er også rigtig gode.. nok desværre ikke noget jeg når at få implementeret lige nu, men vil huske det til senere.. Det er helt klart sove ting i den stil vi skal have ind over hvis vi skal blive en succes blandt børn. - Takker :)





Åååhhh!! Den er nuttet! <3

Jeg er vild med Rex.

Farverne er super - og jeg er ikke i tvivl om at i holder opmærksomheden på budskaberne.

Jeg savnede en menu, hvor jeg kunne komme videre ind i sitet.

Placer et produkt tilbud hvor konkurrencen er nu, og i har helt sikkert et godt reklame/salgs site.

Med venlig hilsen
Ieet



Mange tak for de pæne ord :)



t