15-årig hackede danske netbanker

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
»Det var bare for at vise, jeg kunne,« lød forklaringen fra en 15-årig dansk dreng, som er blevet afsløret i at trænge ind i andres netbanker. Hackeren stjal ingen penge.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3074



Det udfordrende er da ikke så meget at komme ind, som det er at komme ind og ud igen uden at man kan spores - og det har han jo tydeligvis ikke formået.



Jeg kan nemt følge dig Per!! Det han har gjort er ikke på nogen måde smart eller fedt. Det havde derimod været fedt hvis han havde givet bankerne hints om det, og på den måde havde hjulpet dem med at lukke hullet!! Det skader mere end det gavner, sådan bare at bryde ind og drive gæk med dem.



Jeg er ethundrede procent enig med jer to! Det kunne være ret fedt hvis en 15 årig kunne vise bankerne hvordan man garderer sig mod hackere - ved at hacke sig ind!



Jeg er ethundrede procent enig med jer to! Det kunne være ret fedt hvis en 15 årig kunne vise bankerne hvordan man garderer sig mod hackere - ved at hacke sig ind!


Jeg er hundrede procent uenig. Man skal ikke bryde loven. Heller ikke for hverken at lære noget selv, eller bevise noget overfor andre.
Den slags må man kun, hvis man er blevet bedt om det, og gør man det uden tilladelse, så må man ind og ruske træmmer.



Jeg er enig med Per. At komme ind er vel ikke det svære. Det svære er at komme ud med penge og uden er blive sporet. Det er her det bliver sværere.

Men efter min overbevisning har det altså ikke sket noget, såfremt han bare har gjort det for at bevise han kunne. Men han burde nok hellere have gjort det på sin mors netbank-konti end en helt fremmede. Det der dur ikke. Men sådan en præsentation for en 15 årig knægt vil sandsynligvis kunne give ham et godt job i fremtiden. Banker med mere mangler sådan nogle personer. Og man kan godt sige at denne ulovlige handling bliver hans portfolio i fremtiden (hvis han har brugt en ordenlig metode).



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2009 21:16 af Bruger #5097
Det er måske lidt ufedt at kunne bryde ind i andres netbanker, hvis der ikke er nogen der ved det.
Drengen har sådan set mest gjort det for at demonstrere at han kan, og så har han nok følt trang til at prale lidt med det.



Robert. Jeg siger ikke at han skal bryde ind. Ikke på nogen måde. Det er ikke fedt, men opdager man et hul eller noget mystisk og på en eller anden måde udforsker det, hvis man kan, på lovlig vis og giver en mulig forklaring/formodning på hvad der kan se hvis den kan bruges til ulovlig indtrængen, så kunne det have været en "sej" måde.
Men nu kender jeg ikke sagen, og aner ikke hvordan han har båret sig ad.



Det er måske lidt ufedt at kunne bryde ind i andres netbanker, hvis der ikke er nogen der ved det.
Drengen har sådan set mest gjort det for at demonstrere at han kan, og så har han nok følt trang til at prale lidt med det.

Det min pointe mest er, at der ikke er noget at prale af, medmindre han har formået at bryde ind, uden at efterlade noget der kan spores tilbage til ham. Hvis han så gerne ville have æren placeret på sit navn, kunne han så senere, når efterforskningen var opgivet, melde sig selv.



He he. Det er også præcis det som man rigtig ofte oplever blandt hackere. Eller især bare at signerer sig med et hackernavn som man inde for miljøet bliver berømt ved.



Robert. Jeg siger ikke at han skal bryde ind. Ikke på nogen måde. Det er ikke fedt, men opdager man et hul eller noget mystisk og på en eller anden måde udforsker det, hvis man kan, på lovlig vis og giver en mulig forklaring/formodning på hvad der kan se hvis den kan bruges til ulovlig indtrængen, så kunne det have været en "sej" måde.
Men nu kender jeg ikke sagen, og aner ikke hvordan han har båret sig ad.


Der er ingen lovlig undskyldning, og selv hvis han selv var gået direkte til banken og havde sagt, hvad han havde gjort, ville han sandsynligvis stadig blive sigtet, for det ér ikke i orden, og det ér et brud på loven.

Han gik endda langt over stregen ved at snage i folks økonomi. Han KUNNE have stoppet efter at have vist, at han kunne få adgang, men han skulle absolut lige kigge.



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2009 23:09 af Bruger #2695
<< < 12 > >>
t