15-årig hackede danske netbanker

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
»Det var bare for at vise, jeg kunne,« lød forklaringen fra en 15-årig dansk dreng, som er blevet afsløret i at trænge ind i andres netbanker. Hackeren stjal ingen penge.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3074



Jeg prøver ikke at komme med nogen lovlig undskyldning. Han skal straffes. Jeg siger bare at måden han viste huller i systemet på er barnlig. Vi kan ikke se bort fra den påstand at der findes disse greyhats, whitehats og blackhats, som de kalder sig. Han troede måske at han var lidt greyhat ved gør det han gjorde, og i mine øjne har han slet ikke fattet pointen. Han kunne ha gjort det på en måde, som ikke involverede indbrud og snagen. Vi kan ikke komme udenom at der er huller i sådanne systemer. Og vi kan ikke komme udenom at der er folk der opdager dem.
Jeg holder med dig, Robert, når du siger "han kunne have stoppet ... Men kan skulle absolutte kigge".



Jeg er også med på vognen, der siger han skal straffes. Hvis han gør det for at få et fedt job i fremtiden, og hvis der er nogle der ser op til ham på baggrund af det og godt kan forstå det så skulle i skamme jer.

* Ville det så også være i orden at jeg "næsten" begik mord for at vise at man kan?

* Ville det så også være i orden at jeg "næsten" voldtog en person for at vise at det selvforsvarskursus hun var på var dårligt?

* Ville det så være i orden at jeg tog elefanthue på og gik ind i banken og bad om at få alle pengene mens jeg pegede på dem med et plastik jagtgevær - for at vise at deres sikkerhed er dårlig?

osv...

Hvor går grænsen? Han skal straffes, der skal statueres et eksempel om at det ABSOLUT ikke er acceptabelt at gøre det, hvad enten man stjæler noget eller ej. Det han har gjort er ulovligt! Dem der sympatiserer med ham, er stort set lige så dumme som han selv er!





Hej Alle,

Han har ikke benyttet et ukendt "hul".

Bankerne profilerer sig ikke ved at være skudsikre på at folk ikke kan komme ind. Men på at når de kommer ind, er de ude af stand til at beholde penge de prøver at tage.

Ganske enkelt sagt...
... drengen får ikke et job på det.

Med venlig hilsen
Ieet





Jeg er ethundrede procent enig med jer to! Det kunne være ret fedt hvis en 15 årig kunne vise bankerne hvordan man garderer sig mod hackere - ved at hacke sig ind!


Jeg er hundrede procent uenig. Man skal ikke bryde loven. Heller ikke for hverken at lære noget selv, eller bevise noget overfor andre.
Den slags må man kun, hvis man er blevet bedt om det, og gør man det uden tilladelse, så må man ind og ruske træmmer.


Tja jeg prøver ikke at undskylde ham - men når han nu var inde, kunne han jo i det mindste gøre opmærksom på det :p



<< < 12 > >>
t