Lillebitte Linuxdistribution fylder kun 10 megabyte

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Tiny Core Linux-distributionen lægger beslag på sølle 10 megabyte og skal give brugeren et lynhurtig og transportalt operativsystem med grafisk brugergrænseflade. Systemet afvikles i ram og kan for eksempel ligge på en usb-nøgle.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3085



Der kører vel stadig gamle enheder rundt omkring som slet ikke er lig nutidens computere.



Martin. Tror du virkelig der køre mange pc'er rundt om i verden med under 100 mb lagerplads? Nej, nej for fanden da.

Men ja Per du har nok ret. Det er god PR for linux-bevægelsen at kunne vise at distoerne er så fleksible at de kan fylde så lidt. Men tvivler nu at den får sin succes.



Indlæg senest redigeret d. 15.03.2009 17:51 af Bruger #5097
Martin. Tror du virkelig der køre mange pc'er rundt om i verden med under 100 mb lagerplads? Nej, nej for fanden da.

Men ja Per du har nok ret. Det er god PR for linux-bevægelsen at kunne vise at distoerne er så fleksible at de kan fylde så lidt. Men tvivler nu at den får sin succes.

og dog har Damn Small Linux da fået ganske god opmærksomhed og success :)



Shafh, bevis at der ikke gør. Så skal jeg nok bevise at der gør :)



Per: Ja, men tror du virkelig at der er interesse i at slå Damm Small linux i størrelse?

Martin: Bevis, bevis. Det er selvfølgelig virkelig svært. Det ved du godt at ingen af os kan. Men jeg kan sige det sådan at jeg sku aldrig har set en Windows 3.1 pc i mere end 10 år. Og jeg er da rimelig overbevist om at selv i udlandet vil det være et utrolig imponerende syn, hvis man oplevede sådan en computer. Og så fylder Windows 3.1 endda en del mere end denne mini distro.



Jeg har da stadig en maskine stående med Windows 3.11 :P



What the? Why the hell Niklas? Men sig mig Niklas, har den ikke plads og kræfter til andet, eller er det bare fordi du spiller gamle spil eller lign.?

Nå ja, javel hvis folk stadig har så gamle computere så kan det vel være fint. Men tror nu jeg stadig vil anbefale Damm Small Linux til dem der har plads!



Der findes i øvrigt også routere der kører Linux, det gør min Linksys router f.eks. Det er en fordel da man så kan sætte en masse smarte ting op på sin router da det faktisk er en lille computer. En masse af Sony's fjernsyn kører også linux og der er det også en fordel af det ikke fylder noget, og booter hurtigt.



Shafh, jeg har rørt ved mange routere der har linux kørende :) Har man en gammel computer som man skal bruge til noget, så vil Windows 3.1 nok aldrig blive smidt på.



Martin, næ men man ville aldrig (seriøst) rode med computeren. Har den under 300 mb plads, og ikke nok kræfter til at køre andet, så smider man den altså ud.

Men okay. Routerer og TV'er der skal have en meget lille boot-time. Men helt ærlig. Det er da underligt de så lancierer det som en desktop-distro. Hvorfor ikke så lave et produkt der passer mere til det formållet (router eller tv).


Men tja okay. Der skal sku nok være nogen der syntes sådan en distro er interessant. Men efter min mening ligger største delen af målet for distroen stadig i Linux-bevægelsens PR - og det er vel også fint nok.



<< < 12 > >>
t