www.galima.dk design bedømmelse

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Kunne godt tænke mig en design bedømmelse på galima.dk

Vær foreberedt på at farverne er lidt cartoon agtige og det er med fuld overlæg.



Mange spænende ideer, men har nogle forslag.

1) Husk at sætte en ordenlig padding på indholdsboksen. Luft mellem tekst virker virkelig proffesionelt og er et af de vigtige trick hvis det skal se i orden ud. Læs eventuelt denne spænende artikel omkring White Space:
http://www.smashingmagazine.com/tag/whitespace/

2) Jeg syntes nogen stedet at dit farveskema rammer forkert Bland andet tænker jeg på baggrundsfarven i indholdsboksen og statistikboksen.

3) Jeg syntes der sker for meget i menuen. Du har jo først en lys kant, derefter en lidt mørkere baggrund. De brune knapper og de grå streger immellem og meget mere. Der sker alt for meget både farvemæssigt og normalt.

4) Farverne i statistikken (grøn og rød) er for blege. Vælg en mørkere farve.

5) Personligt bryder jeg mig ikke om at dine to bokse på siden svæver sådan rund i starten. Når der er så stor kontrast mellem den brune baggrund og de lyse indholdsbokse med mere, vil jeg nok vælge at sætte boksende inde i selve indholdsboksen. Dette betyder måske at du skal ændre de valgte farver.

6) I de to bokse har du lavet baggrunden skimte en smugle igennem. Dette syntes jeg ser total cool ud. Måske kunne det eventuelt også laves på de andre bokse?

7) Logoet syntes jeg nok du bør rykke lidt mere mod midten.



Ellers en interessant side. :)



Jeg synes det er rigtig nice, og det eneste jeg personligt synes skal laves om med hensyn til farve er måske de to blå bokse, og/eller den røde bjælke i toppen - den blå stikker lidt for meget ud fra det sandfarvede tema du kører.

Og så mangler du noget padding på dine tekster - det er ikke pænt at de kører helt ud til kanten, der må gerne være lidt luft :)



Kan tildels godt forstå Per vedr. det røde. Altså farven passer fint i farveskemaet og selve dit tema, som mere er lidt "galla"-agtigt hvis du spørger mig. Og så er den røde farve ala den røde løber jo fin.
Problematikken ligger bare i at du kun bruger den en gang. Det er ser lidt kikset. Hvorfor ikke farv "Læs resten" og andre links op røde, for at benytte dine farver?





Hej Kim,

[Indsæt gentagelse af det som de andre skrev]

Jeg kan ikke lide sidens layout. Det virker meget rodet placeret, som andre skrev...

... og når du har fixet det, kan jeg heller ikke lide det. Det vil som sådan let blive ganske fint at se på, når der er rydtet op. STADIG vil jeg ikke mene at det fanger målgruppen, med tutorials og artikler. Sitets layout vækker ikke tillid til artiklerne, og farverne øger ikke læsevenligheden.

Fandt jeg en artikkel eller tutorial på sådan et site, ville jeg måske kunne bruge den, men mine forventninger til kvaliteten ville ikek være høj.

Forummet ville jeg ikke gide læse.

Og det er bare på grund af layoutet.

Med venlig hilsen
Ieet





Så for søren da nu skete der noget ang kommentare hehe.

Jeg havde denne side liggende i en tab i FF og hver gang jeg åbnede ff så var der ingen kommentare men jeg tæntke det kan da ikke være rigtigt, så jeg gik til forsiden og så trykkede jeg på min tråd og nu kan jeg se der er sket noget.

Her de næste par dage vbil jeg lige prøve at lege med farverne og så se hvordan det kommer til at se ud.



hvad syntes i om afstemningen nu samt læs resten linksene



Bedre, men stadig ikke helt optimalt. Jeg tror jeg starte med store ting, og sørge for de er på plads. Derefter er det lettere at gennemskue de små ting...



hmm hvad mener du med de store ting



Ændre baggrund, og sådan nogle lidt større ændringer i designet. Først derefter vil jeg kikke på detaljerne.



hvorfor skulle jeg ændrer baggrund, jeg syntes nu den er fin nok, kan ikke se hvorfor den skal skiftes.



<< < 12 > >>
t