Mozilla: Microsoft bruger Windows 7-test til at fremme IE8

Tags:    it-nyheder

Brugere som installerer testversionen af Windows 7 får Internet Explorer 8 som standardbrowser, og det udløser klager fra Mozilla og Opera.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3240



Ja, selvfälgelig IE standard I et Windows OS, hvad havde man forventet? Der er jo Microsoft egen web-browser!

Og ydre mere så er det en Release Candidate af et fremtidigt OS. Nu må Mozilla og Opera altså holde op med alt deres klynken og piven. Selv bruger jeg FF på linux hvor Fire Fox jo kommer som standard som IE gör de i Windows, og hvis det virkelig er sådan at software som konkurer med Microsoft skal ha' babysitter hjälp til at overbevise brugerne om at de har (såkaldt) "bedre software" så er vi altså derude hvor det virkelig begynder at blive pinagtigt efter min mening. Så er der jo netop ikke fri konkurence som Open Source fabrikanterne gerne vil had det, men snare at hvis man kan få myndighederne at införe restriktioner eller slå propritary software firmaerne oven i hoved fordi man fra Mozilla side har valgt at lave gratis software og ikke vil markeds före sine produkter i forretninger, osv...

I övrigt så finder jeg det lidt paradoxalt at Open Source browserne klager over at Windows kommer med IE... hvad nu hvis Microsoft helt fjernede IE fra deres Windows systemer så der ikke var nogen browser med systemet når man köber det, men var et updatings tilvalg.... så kunne folk under alle omstädigheder ikke gå på internettet uden at installere IE, når der ikke er nogen browser er fra start...

ergo, så kan de heller ikke downloade noget, f.eks Fire Fox eller Opera, hvis der er det man vil.

Nej, problemer et nok at Microsoft ikke includere FireFox... det er nok snare DET som de er sure over... too bad! Grow up!

Jeg ser da heller ikke Apache klage over at Apache ikke kommer med Windows, eller at Sun klager over at Microsoft bruger deres egen database i Windows fremfor MySQL...

>-< Tåbeligt! Der sådan noget som dette der gör at man undre sig over niveauet i Open Source verdenen...

Og hvis Microsoft så endelig automatisk sätter IE som stardard i en RC candiate... Så lad vär med at brug en RC candiate...



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2009 11:49 af Bruger #11375
Nej, problemer et nok at Microsoft ikke includere FireFox... det er nok snare DET som de er sure over... too bad! Grow up
nej, Mozilla vil nemlig IKKE have Firefox med i Windows, det har de pænt været ude og sige efter at EU netop fremlagde dette som en mulighed, hvilket så igen er konkurrencehæmmende overfor alle andre browsere på markedet! :D

Det de reelt brokker sig over i dette tilfælde, er at når man vælger at lave en 'upgrade' fra Windows Vista (hvor brugeren muligvis har Firefox, Opera, Chrome etc. som standard browser...) til Windows 7 RC, bliver IE8 automatisk sat som standard browser og overskriver derfor brugerens valgte browser.

Jeg kan godt forstå de piver over det, men!
RC benyttes primært af IT kyndige. IT kyndige bør være i stand til lige at starte Firefox, Opera, etc. op og vælge det er standard browser.

Ærlig talt: jeg kan ikke se problemet og tuder de til EU og får kørt noget igennem, er der seriøst noget galt.

Fra MS side af, behøver det ikke være et bevist valg. Der skal jo alligevel under en ren installation sættes at IE8 er standard, med lidt held/uheld er det vel 'bare' selv samme script som også køres på en upgrade, ligegyldigt om IE7/IE8 var standard på den gamle installation.

Personligt er jeg bare glad for at man fra VMware's side ikke har brokket sig over den medfølgende VirtualPC, som jo netop er en direkte konkurrent til deres produkter. Dog kræver det. i RC'en at man lige henter den ved siden af, men mon ikke den havner på DVD'en når vi når RTM?



Indlæg senest redigeret d. 13.05.2009 08:05 af Bruger #1330
t