Microsoft bekræfter Windows 7-lancering før jul

Tags:    it-nyheder

Softwaregiganten har nu bekræftet det, alle analytikere har vidst længe: Windows 7 bliver frigivet i tid til julehandlen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3244



Når man efter 3 mdr. med en Beta I - og med blot EN beta version - kan lancere en RC1 så er det fordi at man har styr på tingene... Det tror at jeg alrig at jeg har set nogen steder för i forhold til store software releases..


Selv bruger jeg windows7 og jeg må sige at jeg er ganske imponeret...

Håber så at Microsoft forbliver på den kurs de er på nu, for gör de det så bliver det en meget spändene fremtid.

Windows 7 er en klar game winner efter min mening. Den sätter nogle ting på plads.



Man kan jo nødigt snakke om overraskelser mht RTM datoer, netop pga. build 7000 or 7100 (RC1). Endvidere forlyder det fra officielle kilder at RC1 bliver den eneste RC.

og ja, Windows 7 er ganske imponerende både i ydelse, eye-candy og usability. Alt i alt et super OS, som nok skal få flere til at skifte fra deres højt elskede Windows XP, specielt når man har rodet med deres implementation af en XP SP3 vhd ! Damn det kører bare !

godt nok kræver denne feature at man spenderer lidt penge på en af de dyrere udgaver af Windows 7 når det udkommer, samt at ens CPU understøtter VIrtualisering, men for helvede det kører godt.

Når det så er sagt, er det dog meget få softwarekomponenter jeg har måtte køre virtuelt, hvilket typisk er grundet driver issues, da en række mindre firmaer endnu ikek har formået at lave en Vista/Windows 7 kompatibel driver, samt ændringer i driverarkitekturen på flere enheder.



Når man efter 3 mdr. med en Beta I - og med blot EN beta version - kan lancere en RC1 så er det fordi at man har styr på tingene...

Ikke nødvendigvis. Det kan da ligeså godt være at man bare vil have systemet hurtigt ud i handlen, og så hopper lidt let henover de rettelser der egentlig burde laves?

Jeg siger ikke at det er sådan, jeg siger bare at det ligeså godt kan være dét, som at de har styr på tingene :) kvaliteten af en Release Candidate eller Final er jo direkte proportionel med kravspecifikationen - hvis kravspecifikationen siger at Final som minimum skal kunne boote, så kan de jo godt udgive Windows 7 som Final når den kan boote - men det betyder da ikke nødvendigvis at systemet er godt?

Forstå mig nu ret, jeg er ret sikker på at Windows 7 kan lidt mere end bare at boote, og jeg havde også sagt det her hvis det havde været en Linuxdistribution. Du kan ikke afgøre kvaliteten af et produkt udelukkende på dets versionsnummer. :)



t