Microsoft: PHP-udviklere skal bruge Windows i skyen

Tags:    it-nyheder

Et nyt udviklingskit (SDK) til Microsofts sky-platform Azure skal få PHP-udviklere til at få øje på Microsoft.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3255



Jeg forstår ikke helt hvad formålet er.

PHP
PHP
Læs mere om "PHP" i Version2's it leksikon
er voldsomt populært på internettet, men det er de færreste PHP-websider, der har Windows
Windows
Læs mere om "Windows" i Version2's it leksikon
kørende under motorhjelmen.

Det skal der laves om på, mener Microsoft og rykker ud med en række værktøjer til PHP-udviklerne. Først og fremmest et SDK
SDK
Læs mere om "SDK" i Version2's it leksikon
til Microsofts satsning på cloud computing, Windows Azure, som skal gøre det nemt for PHP-udviklere at bruge Windows Azure, skriver digi.no.


Som det står der, ønsker Microsoft at PHP-udviklere skal vælge Windows som server-OS til sine applikationer, og som middel til at opnå det mål, udgiver de et SDK til Azure-udvikling. Samtidig snakker de om at formålet er interoperabilitet.

Men hvis formålet er interoperabilitet, er det vel ligegyldigt hvilket server-OS klient-PHP-koden kører på, når nu webservices jo inherently er platformsuafhængige i forvejen. Og så falder "Windows som server-OS til PHP-applikationer" målet jo lidt til jorden.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det reelt hænger sammen, for som det står der synes jeg ikke umiddelbart det giver mening.



Per, du skal läse denne her artikle, så forstår du det bedre, om ikke i en anden helhed. http://www.infoworld.com/t/applications/microsoft-zend-boost-php-windows-663


Det er gangske korrekt at Microsoft er i en offensiv her, mest af alt fordi at manga php applicationer skrives i windows, men testes i noget *nix miljö - nok igen mest af alt fordi Windows er meget "tungt" at sätte op under Windows fordi WAMP/LAMP ikke are bundled med Windows fra start...

Dette har ZEND og Microsoft sat sig for at göre noget hved og nu ser de så ud til at förste skridt er dette nye SDK.

Så må vi jo så se hvordan det kommer til at virke - personligt tror jeg det kommer til at köre ganske godt at php/zend er kraftigt inde over det. Det er jo ikke en naturlov at PHP er ensbetydende med *nix.

selv afvikler jeg XAMPP på windows - fungere udemärket.



Per, du skal läse denne her artikle, så forstår du det bedre, om ikke i en anden helhed. http://www.infoworld.com/t/applications/microsoft-zend-boost-php-windows-663


Det er gangske korrekt at Microsoft er i en offensiv her, mest af alt fordi at manga php applicationer skrives i windows, men testes i noget *nix miljö - nok igen mest af alt fordi Windows er meget "tungt" at sätte op under Windows fordi WAMP/LAMP ikke are bundled med Windows fra start...

Dette har ZEND og Microsoft sat sig for at göre noget hved og nu ser de så ud til at förste skridt er dette nye SDK.

Så må vi jo så se hvordan det kommer til at virke - personligt tror jeg det kommer til at köre ganske godt at php/zend er kraftigt inde over det. Det er jo ikke en naturlov at PHP er ensbetydende med *nix.

selv afvikler jeg XAMPP på windows - fungere udemärket.

Det er nu heller ikke fordi jeg hverken har noget imod at Microsoft prøver at vinde ind på markedet eller at udvikle og afvikle PHP i Windows - xampp fungerer glimrende som udviklingsmiljø og jeg bruger det både på Linux og Windows - jeg forstod bare ikke artiklens vinkel :) Men tak for linket, det kigger jeg lige på.



t