Skat dropper Internet Explorer 6

Tags:    it-nyheder

Om et par uger skifter Skats 8.500 medarbejdere browser fra Internet Explorer 6 til IE7. Den nyeste version af browseren, IE8, dur ikke med de interne programmer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3333



Dette undre mig ikke. Når det kommer til statens IT systemer så er de altig en eller to post-omgange bagefter alle andre og det hänger i höj grad sammen med den langsomelighed som der husere i statens IT administration.

Jeg har väre ansat hos IT styrelsen tilbage i 2007, og det er simpelthen bare et MARRIDT at få noget somhelst IT relateret igennem der har med opgradering at göre. SUK!!!

Derfor er dette jo ikke nogen overraskelse, snare tvärt imod, når man ser på dels at EI 8 er helt ny, dels på at IE7 kom i 2007... hvilket betyder SKAT har haft minst 3 år til at ändre deres web systemer - hvis man tälder med den tid som IE7 var under udvikling.





Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 17:10 af Bruger #11375
Hvorfor ikker Firefox eller Chrome?



Hvorfor ikker Firefox eller Chrome?


Fordi Internet Explorer er godt og sikkert nok, hvis man sörge for generelt at beskytte sin PC. Man skal lige holde i mände når man taler browsere, sikkerhed, osv. at der er mere religion inden for IT verdenen end der er i vatikanet i rom hvor den katolske kirke sidder.

Langt det meste af alt den for og imod snak der foregår er mere et udtryk for smag, favourisering, osv.

Jeg har aldrig brudt mig särlig meget om firefox f.eks. Jeg har heller aldrig haft sikkerheds problemer i windows eller IE som mange andre har det, og jeg programmer direkte til windows i C++.

Hvis man laver sine ting ordenligt så er der igen problemer - men mange laver ikke sine ting ordenligt, de springer over for gärdet er lavest også håber de på det bedste. Kortsagt: lappe lösninger, fordi tingene ikke må koste penge.

Og ärligtalt... Google Chrom... Google har lavet tre seriöse ting... Sögemaskine og Earth/Street view.



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 22:52 af Bruger #11375

Og ärligtalt... Google Chrom... Google har lavet tre seriöse ting... Sögemaskine og Earth/Street view.

Haha, ja.

Picasa, Chrome, GMail, Google Code, Google Groups, Google Analytics, Google AdSense og Google Summer of Code er jo alle sammen vildt useriøst i forhold til Google Earth :)



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 23:33 af Bruger #8223
Hvorfor ikker Firefox eller Chrome?

Langt det meste af alt den for og imod snak der foregår er mere et udtryk for smag, favourisering, osv.

[...]

Og ärligtalt... Google Chrom... Google har lavet tre seriöse ting... Sögemaskine og Earth/Street view.




t