database rettigheder - Surftown

Tags:    databaser

Jeg har problemer med at importere en database til surftown.

Jeg har oprettet en database manuelt på surftown, men den vil ikke create mine tabeller når jeg forsøger at importere min database.

Det ser ud til at jeg kun har "læse" rettigheder.
Hvordan får jeg ændret det? under rediger bruger privilegier har jeg sat flueben i alle felter. Men det har ikke ændret noget...


Nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak!





Er det ikke noget du skal snakke med surftown med?



Det ville jeg skam også gerne:)

Men man kan desværre kun ringe til dem hvis man betaler for et VIP medlemskab og de har ikke svaret på den mail jeg sendte til deres support!

det kunne jo være der var nogen der lige lå inde med svaret...



Vil anbefale dig en god gratis host: dinhost.net




Vil anbefale dig en god gratis host: dinhost.net

Og hvad hvis han er asp, asp.net eller jsp mand?

Jeg har selv dårlige erfaringer med Dinhost.net. Ved ikke om det stadig er sådan, men dengang jeg brugte den, var serverne nede hvert 20. minut eller sådan noget lignende og tit kunne man ikke uploade mange filer på en gang, da serveren så satte ud.

Så skiftede jeg fra php til asp.net og har ikke brugt Dinhost.net siden..



Dinhost, har slet ikke det samme som surftown Jonas. Man bruger kun dinhost hvis man ikke har råd til at give lidt over en 10er i måneden.




Jeg var lige inde og ta at hurtigt kig på dinhost, men det ser ikke ud til at det passer til mine behov og jeg programmerer i øvrigt også i asp.net...



Du skal skrive til surftown på deres support formular.

Jeg har selv surftown.dk så jeg kan måske hjälpe dig med dette.

Når du har oprettet en database (f.eks: MyDB), så skal har du to hoved muligheder...

Enten så kan du välge at oprette en ny bruger og tildele databasen "MyDB" til nye bruge eller du kan välge at tildele databasen "MyDB" til en existenrende bruger.

Lige meget hvad du välger - at oprette en ny bruger eller anvende en existerende bruger - så skal tildele nogle privilegier til denne bruger. Og der er 3 muligheder

• Läs(den mest restriktive): giver dig KUN mulighed for at läse fra databasen "MyBD"

• Läs/Skriv giver dig mulighed for at kunne både läse og skrive til databasen "MyDB" - dog skal det bemärkes at du IKKE kan oprette tabeller, precudres, osv.

Jeg vil anbefalde denne setting når du publisere dit website ;-) Et publiseret website kräver nemlig ikke at du kan oprette tabeller, mv.

• DBA(Database Administrator) Her kan du alt - oprette tabeller, rette i tabeller, slette, oprette procedures, etc.

Jeg vil anbefale dba som rolle hvis du er hved at udvikle dit website eller skal publisere/opdatere dit website indtil at du er klar, har tjekked af alt ting köre som det skal, osv. Derefter skift rolle til "läs/skriv" for öget database sikkerhed.

Du - og det gälde også andre - er velkommen til at kontake mig via email eller msn hvis der er probelemer med surftown. Har väret kunde hos dem siden 2003, så jeg har et rimeligt kendskab til deres interfaces - som dogt kan väre lidt tungt at arbejde med hvis man er ny. >_<

PS. Jeg vill absolut ikke anbefale dinhost.net... de har ikke ligefrem it godt ry når det kommer til stabillitet og oppetid.



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 17:53 af Bruger #11375
t