Windows 7 uden browser får konkurrenterne på barrikaderne

Tags:    it-nyheder

Microsofts plan om en Windows 7 uden browser får ikke konkurrenterne hos Firefox og Opera til at juble. Der må stikke noget under, lyder vurderingen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3340



LOL!!!!

Det er da simpelthen UTROLIGT!!!! Kan de snart tage og bestemme sig for hvad de vil...

Se der er HER problemet med Open Source/Gratis software kommer til ret..

Hvorfor?

Jo, Hvad er det nu entlig lige som browser konkurenterne brokker sig over?

De brokker sig over at de skal DE til at göre en faktisk instats der koster penge for at få promoveret deres software, for at få software direkte tilgängeligt for brugeren, nu hvor Microsoft siger at IE ikke längre fölger med et Windows OS, så kan folk ikke bare kan smutte på nettet og downloade FireFox, Chrom, osv.

Nu er de browser producenterne nemlig presset der hvor det virkelig gör ondt - det hvor fordellen hved köbe software möder gratis software -- og köbe software vinner altså indtilvidere klart.

Open Source/Gratis software er netop i den, normalt, "gunstige sittuation" at de kan lägge det ud på internettet hvor folk kan få gratis fat i produkterne, hvor producenterne ikke skal tage penge som de ellers skulle det, hvis det skulle väre sådan at når man köber sin PC i en forretning og at man så lige kan få en firefox browser med.

Det har i årevis väret sådan at Windows, parket med alskins software, har taget der store "släb", i den forstand, at Open Source / Gratis software -producenternet ikke har skulle göre "andet" en at göre deres software tilgängeligt for brugere online.

Jeg må nok sige at jeg tror den tid er forbi - og altså ikke til nogen bagdel, vel at märke, så kan de väre at man kan få lige vilkår og en fair konkurence hvor alle parter har lige vilkår.

Smart träk af Microsoft at ändre politik, men komplet barnlig opförsel, som sedvanligt, fristes jeg til at sige, når det gälder Open Source / gratis software producenterne. Det er simpelthen som små börn i en legetöjs butik der ikke får det som de vil ha' det og ikke kan lege sjovt sammen på lige og ärlige vilkår. Alt skal åben bart demoniseres, blot fordi at de ikke selv kan finde ud af at reklamere for deres produkter af anden vej.

Det er kedeligt for branchen som helhed.



t