Google rykker i indekseringen af Flash-websider

Tags:    it-nyheder

Nu kan søgemaskinen også indeksere data på Flash-websider, som bliver hentet ind fra andre kilder. Dermed bliver Flash-sider efterhånden gennemcrawlet lige så grundigt som andre web-formater.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3363



Er det så ikke også ved at være på tide, at Google, den store JavaScript-fortaler, får gjort indeksering af JS-genererede sider muligt?



Er det så ikke også ved at være på tide, at Google, den store JavaScript-fortaler, får gjort indeksering af JS-genererede sider muligt?

Det kunne jeg godt nok også godt tænke mig. Alt indholdet på min side bliver hentet med ajax, så det kan Google ikke finde ud af at læse.. :(




Jeg synes at søge maskiner er fint, MEN, jo mere aggresive de bliver desto stører sikkerhed bliver man så også nød til at implementere for at beskytte de data som google IKKE skal ha' adgang til.






Jeg synes at søge maskiner er fint, MEN, jo mere aggresive de bliver desto stører sikkerhed bliver man så også nød til at implementere for at beskytte de data som google IKKE skal ha' adgang til.


<meta name="robots" content="nofollow,noindex,nocache"/>

Google indekserer ikke data den får besked på at lade være :)



Lyder rigtig godt, det var en af de negative sider ved flash øfr. Nu synes jeg bare vi mangler noget der gør det muligt og linke til forskellige "sider" i flash.

Eller det er måske allerede muligt?



Lyder rigtig godt, det var en af de negative sider ved flash øfr. Nu synes jeg bare vi mangler noget der gør det muligt og linke til forskellige "sider" i flash.

Eller det er måske allerede muligt?

Det kan, så vidt jeg har forstået, godt lade sig gøre at lave, på samme måde som ajax-applikationer - ved at bruge en # i urlen, og så sætte nye ting efter #'et hver gang man skifter "side", og så sætte den til at gå ind på den rigtige side når man besøger siden med et # foran.



t