Ny rekord: Windows 7 på 266 MHz Pentium II og 96 MB RAM

Tags:    it-nyheder

Forsøg med oldgamle computere har vist, at Windows 7 kan køre på meget skrabet hardware. Rekorden hedder nu en 266 MHz Pentium II med 96 megabyte RAM.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3364



Lækert :) Så kan alle følge med :)



Indlæg senest redigeret d. 23.06.2009 17:21 af Bruger #14855
Lækert :) Så kan alle følge med :)


Ved ikke hvor meget brug man får for det. Selvom om man er på museumet må man ikke røre computeren alligevel :P



Så, nu skal vi vist lige passe på med at dømme Pentium II maskiner til museet.

Min gamle C64 lever da i bedste velgående, så en Pentium II er jo nærmest jomfruelig i forhold til ;)



Men jeg tror sku ikke Pentium II lever særlig meget efter man sætter Windows 7 på den.
Det kan umuligt være den bedste løsning at installerer W7 på så gamle pc'er. Kan næsten forestille mig at selv markøren hakker når man rør musen :)




Nu bruger jeg selv Win7, og jeg må indrømme at dette faktisk ikke overrasker mig så meget som det måske nok burde gøre det.

Havde det være ressource æderen Vista, så ville jeg ha' sagt at testen er fuld af BS.

Og hvorfor nu det. Jo, enkelt. Under Windows Vista kunne jeg ikke adfvikle Crysis for fuld kraft, med det kan jeg i Win7. Microsoft har i den grad optimeret Win7 i forhold til XP og Vista så det faktisk virker skræmende.

Hvad jeg så tilgengæld er overrasket over i testen her er mængenden af RAM som man kan afvikle Win7 på. 96mb ram... ganske, ganske imponerende.



"En installation på en computer med en Pentium III-processor på 333 megahertz og 128 megabyte RAM tog således 17 timer at gennemføre, fordi der skulle en del fiksfakseri til undervejs. Boot-tiden efter installationen var på 17 minutter rent"

Damn det er lang tid! :-D



t