Storm mod Microsoft: Drop så Words håndtering af HTML-mails

Tags:    it-nyheder

Også i den kommende Outlook 2010 er det Word, der står for at vise HTML-mails, og det vil tusindvis af vrede brugere have Microsoft til at ændre på. Microsoft afviser at smide Word ud af Outlook.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3371





Heh, jeg har det lige omvendt... Ud over at jeg ikke bryder mig OM html emails fordi de er alt for store i forhold til plaintext emails så har jeg selv igen problemer med html emails i outlook 2007.

Jeg hved ikke lige hvad de 20.000 underskrifts folk havde tänkt sig, ej heller vil jeg kalde 20.000 for en "storm".



Jeg har det på samme måde. Der er dog et par ting ved Word, der irriterer mig, men ikke nok til, at jeg vil have programmet ud af Officepakken for fremtiden.



Gutter, I misforstår :). Problemet er ikke at sende og modtage helt almindelige HTML mails, det virker fint, og de har skam ingen ønsker om at få Word ud af Office, Thomas. Problemet er at Word har begrænset support for HTML, og endnu mere begrænset support for CSS. Det betyder at dem der gerne vil udsende flotte nyhedsbreve, er nødt til enten at begrænse sig drastisk for også at kunne vises ordentligt i Outlook, eller også skal de benytte sig af gamle tricks som nestede tabeller osv. Det tilføjer en mængde ekstra besvær, og gør udsendte e-mails større, som kunne løses ved at de lod IE rendere mails i Outlook, ligesom de gjorde det før version 2007. Jeg kan sagtens forstå at den almene befolkning er relativt ligeglad, men den dag I selv får brug for at sætte et avanceret nyhedsbrev op, vil I forstå hvorfor folk skriver under på denne indsamling :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Gutter, I misforstår :). Problemet er ikke at sende og modtage helt almindelige HTML mails, det virker fint, og de har skam ingen ønsker om at få Word ud af Office, Thomas. Problemet er at Word har begrænset support for HTML, og endnu mere begrænset support for CSS. Det betyder at dem der gerne vil udsende flotte nyhedsbreve, er nødt til enten at begrænse sig drastisk for også at kunne vises ordentligt i Outlook, eller også skal de benytte sig af gamle tricks som nestede tabeller osv. Det tilføjer en mængde ekstra besvær, og gør udsendte e-mails større, som kunne løses ved at de lod IE rendere mails i Outlook, ligesom de gjorde det før version 2007. Jeg kan sagtens forstå at den almene befolkning er relativt ligeglad, men den dag I selv får brug for at sætte et avanceret nyhedsbrev op, vil I forstå hvorfor folk skriver under på denne indsamling :)

Jeg underskriver lige de her viise ord. At sætte nyhedsbreve op så de kan læses i Outlook er en plage. Når en tommelfingerregel for at sætte dem op bliver, at man skal skrive sin HTML som om man var i 1990'erne, så bliver det deprimerende arbejde - og det er jo næsten sådan det står til ;)



Ja det er ikke meget galt :). Jeg er stor tilhænger af mange af Microsoft's produkter, inkl. Outlook, men jeg synes virkelig at de har gjort et dårligt valg da de skiftede til Word's HTML rendering i Outlook :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja det er ikke meget galt :). Jeg er stor tilhænger af mange af Microsoft's produkter, inkl. Outlook, men jeg synes virkelig at de har gjort et dårligt valg da de skiftede til Word's HTML rendering i Outlook :)


Jeg kan ikke argumentere for og imod dette, Kasper. Inden Windows Vista og Office 2007 brugte jeg slet ikke Windows overhoved.

Så jeg hved slet ikke hvordan redering var i pre outlook 2007 versioner.



Ja det er ikke meget galt :). Jeg er stor tilhænger af mange af Microsoft's produkter, inkl. Outlook, men jeg synes virkelig at de har gjort et dårligt valg da de skiftede til Word's HTML rendering i Outlook :)


Jeg kan ikke argumentere for og imod dette, Kasper. Inden Windows Vista og Office 2007 brugte jeg slet ikke Windows overhoved.

Så jeg hved slet ikke hvordan redering var i pre outlook 2007 versioner.

Rendering af html-mails i Outlook indtil Office 2007 blev foretaget af Internet Explorer(6)- som trods at være meget lidt standards compliant trods alt er meget bedre end Word ;)

Hvorfor er det iøvrigt at Word i sig selv har sin egen HTML-engine? Når nu IE alligevel er så integreret en del af operativsystemet, hvorfor så ikke bruge dens renderingsmaskine i Word også? Eventuelt med nogle forbudte tags der ikke giver mening at have i et tekstdokument(fx <marquee>;)



t