kald et program lokalt via ASP

Tags:    asp

Hej.

Er der en der kan hjælpe mig?
Problemet:
Jeg har et program liggende på mit hotel programmeret i ASP - det kører som det skal.
Jeg vil gerne kunne kalde et andet program der ligger lokalt på min maskine med programmet fra hotellet.
Det jeg skal bruge er at kunne få min kasse til at åbne når jeg afslutter.
Jeg kan få kassen til at åbne ved tryk på F12.

Please!

MVH

John Sarby



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej John,

Autodidakt bliver ofte benyttet negativt :(
Og jeg undrer mig over at du ikke selv er istand tiol at finde en webserver til ASP til din lokale maskine. Apache, IIS mm er meget kendte og omtalte.

ASPExec gentager jeg lige, til at få programmet til at køre - check linket i foregående.
http://p2p.wrox.com/classic-asp-components/16416-how-make-aspexec-wsh-work-thru-asp.html

Og webserver ... IIS fra Windows XP Pro er et indlysende valg. Det ligger emd som default.
http://www.iis.net/

Med venlig hilsen
Ieet





Indlæg senest redigeret d. 03.07.2009 13:57 af Bruger #12836
Selvfølgelig... Der vil jeg måske anbefale dig at installere apache med PHP på din maskine derhjemme. Jeg har hørt at det ikke er helt nemt at installere ASP sin maskine (Hvis nogen synes noget andet, så ret mig endelig her). Du kan finde noget der hedder WAMP der installerer det hele for dig i en smøre, hvis du kører windows og ellers kan du finde en LAMP guide til hvilken som helst linux distro du kører...
Kig lidt på det, og så kom endelig med nogle spørgsmål, hvis der er nogle...



Indlæg senest redigeret d. 03.07.2009 14:02 af Bruger #10281

Hej John,

- Det kan du ikke fra et webhotel, med mindre de vil lade dig tilføje og binde en DLL til serveren, og at deres server kan oprette en forbindelse til maskinen som programmet ligger på.

http://forums.devx.com/showthread.php?t=2280

Med venlig hilsen
Ieet





Indlæg senest redigeret d. 03.07.2009 11:23 af Bruger #12836
Ellers kan du installere en webserver på din lokale maskine, lave en side der kalder et lokalt program og inkludere den side fra dit webhotel. Det har jeg gjort med PHP og det virkede.



Ellers kan du installere en webserver på din lokale maskine, lave en side der kalder et lokalt program og inkludere den side fra dit webhotel. Det har jeg gjort med PHP og det virkede.


Super!

Gider du hjælpe mig lidt mere - jeg er autodidakt og syntes selv det går meget godt - men alt er ikke bare lige for mig, så lidt omkring jeg finder webserver og hvordan jeg sal kalde mit lokale program.

MVH

John



Hey John,
hvad er det for et program der skal eksekveres via din side?

Du kan også lave et webapplet, i Java/ActiveX og lade det få adgang



Hey John,
hvad er det for et program der skal eksekveres via din side?

Du kan også lave et webapplet, i Java/ActiveX og lade det få adgang


Hej.

Det er et lille program der skal simulere et F12 tryk eller andet man kan vælge (Nu ved F12 åbner skuffen lokalt)

MVH




Hey John,
hvad er det for et program der skal eksekveres via din side?

Du kan også lave et webapplet, i Java/ActiveX og lade det få adgang


Hej.

Det er et lille program der skal simulere et F12 tryk eller andet man kan vælge (Nu ved F12 åbner skuffen lokalt)

MVH


Alle gode ideer omkring hvad der kan bruges modtages med tak - bare skuffen åbner.

MHV




t