Gik fra Unix til Windows: Kan styre et helt kraftværk hjemme fra sofaborde...

Tags:    it-nyheder

Masnedø Kraftvarmeværk har skiftet sit gamle Unix-baserede styringsanlæg ud med et pc-baseret system på Windows. Nu kan nattevagten koble sig på systemet hjemmefra.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3393



Tjae som mange skriver inde på Version2, så er det en omgang fis :-)



UNIX-baserede systemer kan køre på en "pc-løsning" og har kunnet det siden "pc"'en(jeg går ud fra han mener x86/amd64 baserede systemer når han siger "pc") kom frem. UNIX-baserede systemer har haft fjernadgang længe inden Bill Gates skrev sine første BASIC-linier.

Så hvordan er det, at det naturlige valg falder på Windows, nærmest som en selvfølge? Klart skal man da have Windows med i sin overvejelse, men overskrift og artikel får det jo til at se ud som om der ikke er andre muligheder. Og det er jeg og min fjernadgang til et netværk af Linux-servere på arbejdet meget uenige i :)



En pakke tudekiks til UNIX elskerne - i tabte dette lille slag om et skide kraftvarmeværk. Hvor mange andre slag vinder i så ikke??

Det er egentlig lidt underligt alt det hyleri, det hører man aldrig når windowsfolkene taber!!



En pakke tudekiks til UNIX elskerne - i tabte dette lille slag om et skide kraftvarmeværk. Hvor mange andre slag vinder i så ikke??

Det er egentlig lidt underligt alt det hyleri, det hører man aldrig når windowsfolkene taber!!

Jeg synes kun der er én i denne tråd der hyler. Vi andre skriver med smileyer og et glimt i øjet. Du skriver med massevis af spørgsmålstegn og udråbstegn og snakker om tudekiks. Jeg ved godt hvilken adfærd jeg synes er mest moden :)



Det er operatørsystemet der er blevet udskiftet, at det også medfører et skifte af operativsystem er da en bagatel. Måske er det væsenligt for nogen at Unix kan det samme som Windows, eller bedre. Men hvad fanden hjælper det når applikationen til Unix ikke har funktionen :)

Jeg citerer en tilføjelse til artiklen:
"Det gamle, Unix-baserede SRO-anlæg på Masnedø havde ikke mulighed for styring hjemme fra sofabordet. Det nye, Windows-baserede SRO-anlæg har."

Edit: For at sige det på en anden måde, hvad fanden betyder det om fartgrænsen er 90 eller 110 km/t når jeg alligevel er på gå-ben :P



Indlæg senest redigeret d. 08.07.2009 12:39 af Bruger #955
Massevia spørgsmålstegn og udråbstegn = 2 x !! og 2 x ??
Men nu var det jo ikke jer i denne tråd jeg stilede tudekiksene til.

Men derudover så har Jeg ikke behov for at skjule mig bag diverse smileys, som så kan bruges som undskyldning for hvad man har skrevet



Indlæg senest redigeret d. 08.07.2009 17:01 af Bruger #12703
Massevia spørgsmålstegn og udråbstegn = 2 x !! og 2 x ??
Men nu var det jo ikke jer i denne tråd jeg stilede tudekiksene til.

Men derudover så har Jeg ikke behov for at skjule mig bag diverse smileys, som så kan bruges som undskyldning for hvad man har skrevet

Hvis bare artiklen drejede sig om Unix vs Windows, så ville det give lidt mening. Men lyder som om det er dig der skal spise kiksene.

Sagen drejer sig ikke om begræsninger i operativsystemer, men operatørsystemer.




LOL! @ Stefan Svensson!

Det er sådan set lige meget, pointen her er at Microsoft Windows bare er et bedre system! ;-)

Jeg kan nu ikke helt se "nyheden" i dette... altså det er jo ligesom hvis man har kört Opel i en åre räkke også finder ud af "hov! her er sq da noget som er bedre til lige denne opgave" - så anvender man da det istedet for.

So simple.







t