Computerfejl trækker 121 billiarder kroner fra Visa-kort

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En pakke smøger på en tankstation blev til mere end 121 billiarder kroner trukket fra kundens bankkonto på grund af en computerfejl.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3419



Woaw det er mange penge, men tror ikke at nogen ville kunne trække så mange penge fra en konto, medmindre der er aftale med banken samt. tror ikke nogen bank har så mange penge man lige kan bruge af.



Tjae du skal nok ikke tænke på dem som fysiske penge, men mere som et beløb på en konto.

Desuden så er det muligt og trække så mange penge fra en konto som man vil på en hævning, men efterfølgende vil kontoen nok blive lukket.



Minder mig om det gamle ordsprog: "Det er menneskeligt at fejle, men der skal en computer til at lave virkelig kage i den."



Tjae du skal nok ikke tænke på dem som fysiske penge, men mere som et beløb på en konto.

Desuden så er det muligt og trække så mange penge fra en konto som man vil på en hævning, men efterfølgende vil kontoen nok blive lukket.

gør jeg skam heller ikke.

men tror for en overførsel på så mange penge skal det godkendes af banken eller Lign, hvis ikke det er en fejl ;)



Hvis man nu forestillede sig at computeren internt regnede i cent (hvilket ikke er usandsynligt) svarer det til 2314885530818450000 cent, og det er jo ikke et helt tilfældigt tal, det er 2020202020201250 i hex, og som enhver nørd ved, er 20 hex ascii koden for mellemrum...



bertel forstår ikke havd du mener?
kan du uddybe så jeg også kan forstå det :) ?



Der står i artiklen at der blev hævet "3.148.855.308.184.500"$

Hvis du sætter det tal ind i lommeregneren og ganger det med 100 og viser det som hex (16 tals systemet i stedet for 10 tals systemet) står der 2020202020201250



@Bertel - jeg læste på et andet programmerings forum en som kom til nøjagtig samme konklusion :)

Either way, det er vidst en OM'er!

Der må være en som skylde mega kvaje bajer!



Den logiske konklusion må være at manden i virkeligheden skulle betale $46,88 men det er lidt meget for en pakke cigaretter...





Tak for kaffe... så vil jeg godt nok anbefale folk at holde op med at ryge hvis det skal koste så mange klejner ;-)



<< < 12 > >>
t