Intel appellerer EU-bøde på 8 milliarder

Tags:    it-nyheder

Chipgiganten mener, at EU-Kommissionen har fejlfortolket beviserne i sagen og vil derfor nu tage sagen til domstolene.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3434





Hvis de havde väret en anden instans end EU som havde dönt Intel denne böde så havde jeg haft tillid til undersögelsen.

Men fordi det NETOP er EU, så giver jeg ikke to potter ... for den undersögelse!

Politiske organer er så smask hamrende fulde af lobbyisme så det kan lugtes helt overe i det mest östlige sibirien!





Politiske organer er så smask hamrende fulde af lobbyisme så det kan lugtes helt overe i det mest östlige sibirien!

Så du mener vi skal afskaffe politiske organer og lade kapitalfondene regere?



Politiske organer er så smask hamrende fulde af lobbyisme så det kan lugtes helt overe i det mest östlige sibirien!

Så du mener vi skal afskaffe politiske organer og lade kapitalfondene regere?



Intel er ikke en kapital-fond, Per, men en aktionär eget virksomhed.

Begrebet ”kapital-fonde” er en fælles betegnelse for forskellige fonde, som opkøber etablerede virksomheder med det formål at trimme virksomhedens økonomi og sælge dem videre inden for typisk 3-7 år. Der er ikke nogen klar definition af, hvad en kapital fond er. Men deres opkøb er kendetegnet ved
at størstedelen af beløbet til købet er lånte penge og at de køber hele virksomheden eller majoriteten og får bestemmende indflydelse, hvorefter børsnoterede selskaber oftest fjernes fra handel på børserne.

Så nej, Intel er altså ikke en kapital-fond. TDC er en kapital-fond, eget af NTC.

I övrigt så er jeg for at man lader markedet passe sig selv under en generel lovgivning som har til foremål at sikkre forbrugeren den best mulige konkurece, störste gennemsigtighed og det billigest udvalg af vare - der med ikke sagt at det skal väre gratis vare/produkter osv.

Omkring EU, så er EU i den grad kraftigt influeret i deres beslutninger af lobbyister og forskellige lobby organisationer.

Hvis Intel har begået noget som er ulovligt så skal de naturligvis straffes for det, men at lade EU afgöre, stå som anklager og undersöger, osv. i en sådan sag, med magten til at udskrive sådan en kämpe böde er grotest og ikke ligefrem kilde til tillid - specielt ikke når AMD har bruge massevis af penge på at "dokumentere" at Intel "snyder".

Det er desväre blevet en "sport" at få "politiske instanser" til at afgöre om der er tale om svindel eller ej.

Som jeg skrev tidligere, så havde jeg set anderledes på tingene hvis det havde väre f.eks. den Danske, Svenske alle Tyske höjsteret som var kommet til denne konklusion, fordi at disse retslige organer er politisk uvildige og henholder sig til en konkret sag. EU er LANGT fra uvildig.

Ydre mere så er det jo sådan at de böder som EU udskriver kommer aldrig nogen sinde, värken, dig eller mig eller nogen anden til gode. Det er jo ikke sådan at hvis intel snyder så får du dine penge tilbage grundet at den vare du har köbt har väre handlet til "uärlig pris setning". Der er EU der score kassen.





Indlæg senest redigeret d. 24.07.2009 22:39 af Bruger #11375
t