Microsoft lægger sidste hånd på Windows 7

Tags:    it-nyheder

Både Windows 7 og Windows Server 2008 R2 er nu klar i de færdige udgaver. Det betyder, at hardwareproducenterne får dem i morgen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3435



Tja, så er det hved at väre tid... nu er RTM versionerne i alt fald klar.


I övrigt så kan man lige nu bestille Windows 7 ultimate for blot 1700 kr hos amanzon.co.uk ^^
fair price!

man får nemlig både en 32 og 64 bit i samme kasse så man kan selv välge og så vit jeg har fåetsået så kommer den også med 3 licenser




Det er nu rart at få dem gratis istedet :D
Men ja, 1700,- er da absolut en fair pris og er super at de har lagt på x86 og x86-64 med i samme pakke således at man selv kan vælge!

Det burde også sikre en større udbredelse af x86-64 som jo med Vista stort set var umuligt at opdrive i DK.



Det var mange logistiske problemer med Windows Vista, og også, for rigtig mange, hardware problemer.

Hvad der jo sådan set også er ret så interresant når man taler windows 7 og Vista, så er Server 2008 R1 jo baseret på Vista's NT kerne, men Server 2008 R2 baseret på Windows 7's kerne.

Det eneste problem med Windows 7 er jo at Windows 7 desväre ikke kommer til europa med Explorer - men untagelse af hvis man köber en PC med Windows 7 installeret på.

Alle os andre må jo altså downloade og installere IE efter at man har installeret IE - eller bare holde IE på en USB nögle.

Årsagen til dette... ja, get engang... EU såmänd, blander sig igen i hvad europäiske forbrugere skal, må, ikke må, osv.

I stedet for SELV at lade forbrugeren bestemme om man vil köbe en Windows 7 version MED eller UDEN IE og Medie Player - det er da endnu bedre at göre det sådan, men nej, den lösning har en browser som norske opera klaget over - opera som beskylder Microsoft og IE for at väre årsagen til at forbrugeren ikke välger en browser som er direkte skod...

Sådan kan man altså også for nogen til at bruge ens software.



Indlæg senest redigeret d. 24.07.2009 22:48 af Bruger #11375
Jeg glæder mig næsten til at se hvor store problemer det giver. Det kan umuligt være bedre for forbrugeren SLET IKKE at have en browser!

Gudskelov er det frit for OEM producenter at installere alle de browsere de synes er passende når forbrugere køber nye computere, hvor Windows følger med, men for alle der køber Windows 7 diske, uden at købe ny computer er på røven.

Er selv rimeligt glad for at jeg slipper for E helvedet, pga MSDN adgang!



Jepsen, det er noget bras at den kommer uden browser. Tåbelige regler fra tåbelige personer. Så skal man selv til at hente en browser på nettet, men hvordan gør man det når der ikke er en browser på maskinen?



t