HTTP tunnel client (windows 7) og server (debian)

Tags:    linux

Hej alle,

d. 12 starter jeg i 2. g på gymnasiet, hvor vi selvfølgelig har trådløst net. Det trådløse er dog begrænset til meget få porte, og jeg kan derfor, til min store skuffelse, ikke bruge FTP.

Derfor vil jeg gerne opsætte en HTTP tunnel på min server som kører debian og en client på min maskine.
Jeg har fundet denne debian pakke: http://packages.debian.org/lenny/httptunnel som jeg tror kan bruges.
Men ingen client endnu.

Er der nogen som har erfaring med noget af overstående? Måske findes der en guide til hvordan jeg opsætter det? Jeg er ikke en haj til debian, men jeg kan da lige $apt-get install <pakke> og det mest basale.

Jeg kunne godt tænke mig en client som "installerer" en ekstra forbindelse, ligesom "teamviewer" gør det. Sådan at jeg ikke skal konfigurere hvert enkelt program.

På forhånd mange tak! :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Thomas,
sorry den lidt lange ventetid.

Du installerer OpenSSH eller hvad du nu måtte foretrække af SSH Daemon.

Da du nu bruger Debian, kan du jo med glæde gøre brug af apt :)

apt-get install openssh-server

for at starte serveren benyttes:
/etc/init.d/ssh start

For hurtigt at teste om det virker, kan du bruge følgende:
ps aux | grep ssh

det skulle gerne give dig noget i stil med: root 4133 0.0 0.0 5088 460 ? Ss May22 0:00 /usr/sbin/sshd

Så konfigurerer du enten din SSH Daemon til at lytte på 443 eller også forwarder du port 443 til den port din daemon lytter på, gennem IP Tables :)

for at ændre i opensshd konfigurationen, skal du pille i /etc/ssh/sshd_config

Må indrømme jeg er godt rusten i IP tables, da jeg stort set ikke har rørt det i et par år, men går det helt galt så skriv, så kigger jeg lige på det :)




Du kan også prøve at bruge putty. Hvis du ikke har brugt putty før er her et screenshot af hvordan du skal sætte det op. Det kræver stadig at du har sat en ssh-server op på din hjemmepc som binder på port 443. Efter du har sat putty op kan du så bruge f.eks. freecap eller proxifier til at route trafikken over din server. I freecap skal serveren så være localhost:1234 eller hvilken port du nu vælger i putty.

http://i28.tinypic.com/fkae5j.png



Nu er FTP ret kompleks, da den kræver to forbindelser. Og den ene lukkes endda konstant og åbnes igen...måske endda på nye porte, så jeg tror, du skal finde på noget andet. Ssh måske ? Det er også et meget mere sikkert valg. FTP er noget gammelt skidt.



Hey Thomas,
da jeg gik på HTX, oprettede jeg en SSH tunnel imellem min Linksys WRT54GL med custom firmware og brugte så en blanding af Putty og FreeCap til at directe trafikken derhen.

Du kan i Windows lave en loopback adapter der smider det hele gennem din SSH.



Hey Thomas,
da jeg gik på HTX, oprettede jeg en SSH tunnel imellem min Linksys WRT54GL med custom firmware og brugte så en blanding af Putty og FreeCap til at directe trafikken derhen.

Du kan i Windows lave en loopback adapter der smider det hele gennem din SSH.


Det lyder sgu smart :D Kan du forklare mere om hvordan du gjorde det, og hvordan jeg eventuelt kan gøre det med min debian maskine?



Hej Ken,

Det lyder godt nok simpelt, også fordi jeg allerede har openssh installeret. Men hvordan benytter jeg så ssh til at komme online fra min client computer (windows)?

Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har fulgt guiden her:
http://voidmage.net/~pieth/2007/Tunneling_applications_over_SSH_under_Windows/
Men uden succes. FreeCap kan ikke åbne nogle af mine programmer (jeg kører windows 7, men har prøvet kombatibilitetstilstand go "kør som administrator"), og når jeg prøver at konfigurere firefox til at bruge PuTTy som en sock5 proxy, så får jeg også fejl.



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2009 23:21 af Bruger #11914
Hey Thomas,
hmm det lyder lidt underligt det ikke virker med Windows 7, men kan lige rode lidt med det og se om jeg kan :)

Hvilken udgave af Windows 7 bruger du?
RC? RTM? Ultimate? Enterprise? etc :)



t