Protestbrøl over "ribbon"-brugergrænseflade i Openoffice

Tags:    it-nyheder

Et bud på fremtidens brugergrænseflade i Openoffice har fået folk på barrikaderne. Openoffice efterligner nemlig Microsofts omstridte ribbon-stil fra Office 2007.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3484



Og så siger man at Microsoft efterligner?

Hvem er det _nu_ lige der efterligner HVEM for at så flere brugere, osv.

Open Office, nu men mere religions krig på programmet.

Lad mig väre den förste til HER, i dette forum, at bekendt göre at jeg havde MEGET svärt hved at finde rundt i office2007, men efter lidt bövl - som der jo typisk er det når det kommer noget nyt - ja, så er det i dag svärt at forestille sig noget andet.

På den ene side kan jeg godt forstå Open Office, og så også kun gläde mig over at Microsoft har levet en GUI som andre önsker at adoptere, men lige frem at på den ene side rakke ned på Office 2007 for derefter at kopiere Office 2007's GUI blot fordi den er blevet populär er for langt ude.



kan du bestemme dig Martin? skal vi hade alt hvad Microsoft laver som pesten, så du kan bitche over det, eller skal vi adoptere idéer som den almene befolkning synes om, hvadend vi så selv synes om det eller ej, så du kan bitche over at vi kopierer?

Det må fandme være let at leve i sådan en simpel verden.




Du skulle ta' at læse hvad jeg skriver istedet for at påsty at jeg "bitcher" over noget, Per Sikker Hansen.

Jeg "bitcher" overhoved ikke, jeg konstatere blot at hvor alle andre har så travlt med at anklage Microsoft for at stjæle og efterligne, så er de sådan set ikke bedre selv.

Ligeledes så siger jeg også blot at jeg selv fandt Microsoft's ribbon svært at finde rundt i. Det er jo sådan set heller ikke at bitche.

I øvrigt så taler jeg heller ikke om at hade noget som helst.

Jeg hved ikke lige hvordan du kan få det at jeg skulle hade eller bitche ud af mit tidligere indlæg, det må jeg indrømme. @_@



Jeg "bitcher" overhoved ikke, jeg konstatere blot at hvor alle andre har så travlt med at anklage Microsoft for at stjæle og efterligne, så er de sådan set ikke bedre selv.

Problemmet for OO er at de er stort set tvunget til at kopiere Word interfacet, da det er det langt de fleste er vandt til at bruge. Hvis OO lavede noget nyt og smart der var radikalt anderledes kunne de godt glemme alt om at få jævne folk til at konvertere fra Word til OO.

I øvrigt så taler jeg heller ikke om at hade noget som helst.

Jeg hved ikke lige hvordan du kan få det at jeg skulle hade eller bitche ud af mit tidligere indlæg, det må jeg indrømme. @_@

Det er nok også mere din generelle indstilling i debatten. Du kommer, sviner et eller andet til ganske uargumenteret, og går så igen når det passer dig.



Ohøj,

Er der nogen der ved hvad Microsoft kalder "ribbons" på dansk?

/Leif



t