Københavnerne får gratis internet i S-toget

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Målrettede annoncer til passagererne skal betale for, at de S-togsrejsende nu får gratis internetadgang. Indtast navn, postnummer, alder og køn og vupti er du gratis på nettet over Wi-Fi.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3546



Meget fornuftigt, men de skulle hellere have gjort det på de længere strækninger. De fleste kan nok overleve uden internet i de få minutter de står i et s-tog (med mindre man skal fra den ene endestation til den anden).



Mener allerede det er muligt i IC togene?



Det kan jo ikke betale sig med mindre at man skal over lange sträkninger hvor köre tiden er mere end en time.





Det kan da sagtens betale sig på små håndholdte enheder som en iPhone, Android osv.?



Mener allerede det er muligt i IC togene?

Jep, men det koster 1 kr. i minuttet.


Det kan da sagtens betale sig på små håndholdte enheder som en iPhone, Android osv.?

Ja, men det er stadig så kort tid, så internet over det normale telefonnet rækker. Man går jo ikke i gang med at streame tv-kanaler osv. på en kort s-togs-tur.



Jeg håber ikke det er lige som Arriva og deres såkaldte "Internet" i busserne, hvor de kun tillader HTTP og port 80, så man ikke kan bruge SSL, mail eller noget andet. Desuden manipulerer de med hjemmesidernes HTML ved at indsætte en reklame i toppen. Ikke altid med lige stort held. Nej man må håbe det er lige som fx NoPayNet, hvor man når man kobler sig på første gang og efterfølgende hvert x minut bliver omstillet til en side med reklamer, og ellers kan bruge nettet som man vil. Det virker da i hvert fald.



I Ariva togene har der været gratis trådløs internet i omkring et halvt år. Det er dog herre langsomt!



Målrettede reklamer er jo altid godt.. for så ved man jo at de høster private data der ikke rager dem.

Så vil jeg hellere betale det over mit månedskort som en valgfri tillægsservice.



>Målrettede reklamer er jo altid godt.. for så ved man jo at de høster private data der ikke rager dem.

Uha nej, jeg går straks i panik hvis jeg får reklamer for hardware og Internet services. Næh, stik mig reklamer for BH'er, hårspænder og lette sommerkjoler, så er jeg helt rolig igen. Når reklamer nu er en fast del af ens hverdag, så skal det i hvert fald ikke være for noget der rent faktisk kunne interessere mig!!!

(sarkasme KAN være anvendt i ovenstående)


Mvh.

Kasper (TSW)



>Målrettede reklamer er jo altid godt.. for så ved man jo at de høster private data der ikke rager dem.

Uha nej, jeg går straks i panik hvis jeg får reklamer for hardware og Internet services. Næh, stik mig reklamer for BH'er, hårspænder og lette sommerkjoler, så er jeg helt rolig igen. Når reklamer nu er en fast del af ens hverdag, så skal det i hvert fald ikke være for noget der rent faktisk kunne interessere mig!!!

(sarkasme KAN være anvendt i ovenstående)

Sarkasme? hvor? Påstår du at hardware og internet services med nogle hårde specs er mere interessant at kigge på end lingerie-modeller? :D

EDIT: Spøg til side, så var det ikke selve det at reklamerne er målrettet, der er problemet. Problemet er at for at de kan målrette dem, skal de bruge nogle data om personen der browser - og de oplysninger rager ikke dem, uanset hvad de så skal bruge dem til.



Indlæg senest redigeret d. 28.08.2009 10:45 af Bruger #8223
<< < 12 > >>
t