EU-kommissær: MySQL skal overleve Oracle-opkøb

Tags:    it-nyheder

Europa-Kommissionen har besluttet at kulegrave konsekvenserne af, at den største proprietære database-leverandør køber den største open source-database.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3568



Et ædelt mål, men blander EU sig ikke efterhånden meget voldsomt i... alt?



Jo, Per-Sikker, det gør de faktisk -- og, må jeg tilføje, til megen stor ulempe for ikke mindst for brugerne.

Problemet er ikke så meget det faktum at EU kikker tingene efter i kortene for at sikkre at køb osv. overholder loven, men det imod at lobyismen i EU er ENORM - faktisk stører end den er det i USA, og det siger absolut ikke lidt.

Der har været sager i EU omkring mængen af sukker i henholdsvis syltetøj og marmelade, formen på agurker, feta ost, melamin(plastic) i foder til dyr; kør, grisse, hunde og katte -mad, osv. osv. hvor EU har blandet sig. Listen et næsten endeløs lang, fylt med punkter hvor EU faktisk ikke har gjort noget bedre, snare tvært imod. Det er derfor at jeg mange gange HAGLER ned når EU er på dags ordenen, fordi det udentvivl det politiske forum hvor det foregår mest "svindel".

At EU har givet nogle store bøder til firmaer som Intel, Microsoft, IBM, forskellige medicinal firmaer og andre firmaer er sådan set ikke overaskende på nogen måde. Men læg også mærke til at EU samtidig blander sig i sager som de faktisk ikke burde -- og dette på krav og henvendelser fra erhvervslivet, som meget sansyndlig har en kæmpe interresse i at EU blander sig, ok ikke direkte forbruger klager.

Så jo, det har du faktisk fuldkommen ret i, alt.

Du skulle læse om den telekommunikations pakke som EU forsøgte vedtaget i foråret... Jeg tror at du vil finde det ret så interresandt... jeg skal garantere dig for at Hr. og Fru. sovs de kender slet ikke til de reguleringer og restriktioner som EU har stemte om til gennemførsel.

Bla. et filter på hvad du må læse på internettet, hvilke sider du må besøge, osv. - og du ville ikke kunne fravælge det filter...

Igen, en meget effektiv måde hvorpå f.eks musik og film industrien kan betale teleselskaberne for at søge for at websites som ThePirateBay ikke vil kunne få besøgende.



Indlæg senest redigeret d. 05.09.2009 07:59 af Bruger #11375
Jeg kan godt forstå du er utilfreds med at EU blander sig i så meget som de gør, men du kan vel godt sætte dig ind i at der er nogle ting de altså er nødt til at skride ind overfor, ikke?

For eksempel når det handler om plastic i dyrefodder, det holder simpelthen bare ikke. Naturligvis skal dyrevelfærden overholdes.

Det er også vigtigt at holde et vågent øje med Microsoft - jeg er enig i at måden EU gør det på er til at lukke op og skide i, men Microsoft _er_ altså i en position hvor man er nødt til at holde dem i ørerne. Microsoft har ikke råd til at gøre "det rigtige" af egen fri vilje, for så for de sine investore på nakken - de er nødt til at have en kendelse for at spille fair. Det er ikke så meget Microsofts eller EU's skyld, så dan er det nu engang bare.



Hvis EU og USA bliver ved sådan her ryger vi godt nok tilbage i teknologien. Så skrider folk bare til Asien eller andre steder og starter et firma. BOOM, bye bye EU



Hvis EU og USA bliver ved sådan her ryger vi godt nok tilbage i teknologien. Så skrider folk bare til Asien eller andre steder og starter et firma. BOOM, bye bye EU

Det er muligvis fjollet at EU blander sig i så meget som de gør på IT-fronten for tiden men...

hvad i alverden har det at gøre med at vi kommer tilbage i teknologien? Hvordan er det lige, at det at kræve at MySQL skal klare sig igennem en fusion mellem Sun og Oracle, er hæmmende for udviklingen?



.... bliver ved sådan her ....



.... bliver ved sådan her ....

Velkommen til blå stue.

Få nu for pokker nogle argumenter på bordet så vi kan have en debat kørende, istedet for det fis.



Hvorfor er det vigtigt at holde Microsoft under opsyn og ikke andre virksomheder? Hvis Microsoft skal under luppen for monopol-lignende adfærd bør fusionen mellem oracle og sun naturligvis også. Ligesom mellem teleselskaber, stålvirksomheder...osv.

Reglerne bør være lige for alle!

P.S. Giv os meget mere EU, så vi kan få et reelt modsvar til USA, giv os "Europas forenede Stater" så vi primært reguleres og styres af EU og ikke af vores lokale regering. Det ville fremme handel og konkurrenceevnen enormt.



Indlæg senest redigeret d. 07.09.2009 09:54 af Bruger #2730
Hvis EU og USA bliver ved sådan her ryger vi godt nok tilbage i teknologien. Så skrider folk bare til Asien eller andre steder og starter et firma. BOOM, bye bye EU

Hvordan vil EU lide et teknologisk tilbageskridt ved at MySQL overlever et opkøb?




t