Kritik af design

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej Udviklere..

Jeg har siddet og rodet med et design til en camping hjemmeside.. Jeg vil meget gerne bede om jeres kritik..

http://www.malls.dk/agersoe.jpg

Logoet(Bilen med campingvogn) er ikke mit, det er kun fyld for at symbolisere at der skal være et logo.

Jeg venter spændt :)



Jeg syntes det ser pænt ud.



Jeg synes måske farvevalget og det "bløde" look virker lige 90'er-agtigt nok.



@Magnus - Takker :)

Jeg synes måske farvevalget og det "bløde" look virker lige 90'er-agtigt nok.


Farvevalget er baseret på campingpladsens farver.. Det grønne til græs og træer, det blå til vandet(fordi camping pladsen ligger på en Ø). Og skal derefter have noget brunt ind, som en symbolisering for jorden..

Det bløde look.. Mener du skyggerne, eller at det er afrundede kanter? Og hvad er 90'er agtigt.. Så vidt jeg ved, så var alting dengang meget firkantet :P





Lige stærke farver nok til mig :), og ja måske lidt 90er :).




Well, det selvfølgelig meget kreativt at de forskellige farver i dit design repræsentere forskellige elementer på campingpladsen. Dog spiller farverne dårligt sammen. Det stærkt grønne logo på den blå baggrund er meget uharmonisk. Det passer heller ikke ret godt sammen at den grønne boks har skarpe hjørner, og brødteksten har runde hjørner. Du skulle nok også overvejer om du om ikke rammen på brødteksten først skulle fade i bunden af boksen, ellers er den "væk" ret hurtigt. De bløde farver i fotoet ser også malplacerede ud i selskab med så stærke farver.

Ps: Du skal gå ud fra at alt det jer ikke nævner er godt :D



Som de andre også har nævnet, så er farverne for voldsomme - de giver sådan et plastik 90'er look (jeg tænker i hvert fald start-90'erne og deres multifarvede gamascher/Ball-sweatshirts, når jeg ser den der blå/grønne farve).

Simon Friis har også mange gode pointer mht. blød/firkantet.

Umiddelbart er det største problem dog, at der ikke er nok detaljer. Og det er en af de ting som det er rigtig svært at beskrive hvordan man kan forbedre.

Jeg syens at du skulle få indarbejdet flere detaljer - her er 2 eksempler på sites hvor jeg synes at detaljerne er i top:
estrelasantiago.com - gode gradients, fint brug af mønster i toppen, farverne spiller godt sammen)
campsandretreats.org - Enkel menu med fine detaljer, god brug af stock-images (her tænker jeg på træ/finer looket i toppen), elegant søge-felt.

Formen på det grønne felt/billedet af campingpladsen er også meget underlig - vil det være firkant, rundt, asymmetrisk, ja hvad vil det? For sådan som det ser ud nu, ligner har det facon som et stykke dej der er blevet i overskud når man har stukket småkager ud ;)

At du gerne vil arbejde med grøn/blå/brun synes jeg er en super god idé! Det er altid spændende hvis der er lidt symbolik i det man vælger, men nuancerne er desværre helt forkerte. prøv engang at gå ind på ColourLovers.com og kig på nogle af de farvesammensætninger der er der (ja, brug nogle af paletterne hvis du synes de er lige i øjet) der er nogle virkeligt inspirerende farvesammensætninger - denne har f. eks. nogle farver som kunne være gode til camping-temaet, selvom den ikke indeholder blå.

Opsummering: Få styr på farverne, hent inspiration rundt omkring på nettet og få indarbejdet nogle flere detaljer! :)



Indlæg senest redigeret d. 07.09.2009 14:08 af Bruger #2126
Kort sagt:

Designet er jo fint nok i sig selv, men du vinder ingen priser for det!

Det er kedeligt, farverne er 90'er-agtige, umoderne og set så mange gange før!

Sider nu til dags skal inspirere folk, ikke kede dem ...

Brug nogle federe farver- evnt. med noget noise. Se evnt. farveskalaer rundt omkring på nettet (google er din ven)... Og så skab noget liv på siden, make it look interesting, ?JavaScript / Flash? ;-)

www.SimplyWebdesign.dk



Indlæg senest redigeret d. 13.09.2009 18:00 af Bruger #15284
Men Nikolaj, et kort svar er jo netop ikke brugbart i et tilfælde som det her, hvor han ønsker noget kontruktiv kritik der kan bruges til noget? Så skal der jo gerne lidt uddybning til :)

Din kommentar "Brug nogle federe farver- evnt. med noget noise" er f. eks. ret vag - Hvad er "federe farver" (personligt synes jeg at farverne ER fede - de er bare sat sammen forkert og passer (i mine øjne) ikke til det som et camping-site skal udstråle). Og mht til "noget noise" så ved jeg slet ikke hvad du mener? :P

Så selvom jeg lige pt. måske virker som om at jeg bare vil være på tværs, så mener vi vidst overordnet det samme.



Altid godt med (sikkert)erfarne brugere der kan lære os nye hvordan man konstruktivt hjælper til ... Credit Christina ;)



Hej alle sammen..
Mange tak for tilbagemeldinger.. Svarer jer tilbage i løbet af ugen.. Har en lidt hektisk hverdag pt.
Bare så i ved at jeres hjælp er værdsat :)





<< < 12 > >>
t