Datalogi/Datamatiker, men hvor?

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hej.

For 2 år siden skrev jeg følgende tråd:
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/18/19396/ med navnet: Rigtige valg med udd?
Nu går jeg på 3. år på HTX og har matematik samt fysik på A.

Jeg har i dag været på RUC, og hørt noget foredrag om datalogi. Dog skal man åbenbart på RUC havde 2år først, hvor man har almindelige naturvidenskabelige fag, før man kan gå videre. Mens man på SDU kun har 1 år som de kalder "science".

Jeg bor i Skælskør, så pendler muligheder ville være det bedste pt. Men hvad ville være bedst? Jeg er næsten sikker på det skal være noget med udvikling/programmering at gøre. Men hvor ville i læse? RUC virker mere som et sted, for forskere, og ved ikke om de 2 år først er det værd?. Jeg har ikke været andre steder henne.
Jeg skal dog i uge 41 på en datamatiker dag, og se hvordan dette er.

Datalogi lyder spændende nok, da det vidst som jeg har forstået det har en del med programmering at gøre. Dog på RUC kunne man åbenbart tage flere grene.
Eller har markedet måske ændret sig siden sidst jeg skrev tråden? Nu kan man vidst læse videre fra datamatiker, og få en bachelor?

Jeg har siden hen, nu haft programmering på C, på HTX. Hvilket jeg er ret glad for. Så noget i den retning ville være oplagt. Dog er det vigtigt for mig, med gode pendler muligheder.

På forhånd tak.

Mvh Kenneth Andersen - Kehaan.




Indlæg senest redigeret d. 23.09.2009 18:00 af Bruger #6577
12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
...?



Har en god ven der tager den på SDU lige nu, tag den der.. Naturfag er spild af tid, et år er mere end rigeligt.. SDU gogo :)



<< < 12 > >>
t