Ny statistik: Hver femte danske mand har kodet et program

Tags:    it-nyheder

Danmarks Statistik har gjort op, hvor mange danskere, der har skrevet et computerprogram. Mere end dobbelt så mange mænd som kvinder har kastet sig ud i kode.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3720



Jeg er da den eneste ude af 50 som jeg kender der har?:)



Den er vist ret screwed den her test..



Nah, det er en ganske sandsynlig statistik. Folk der ikke ved noget om programmering kalder jo at HTML-formattere en email for programmering, så den femtedel kommer vi hurtigt op på ;)



Som der stod "Danmarks Statistik har gjort op, hvor mange danskere, der har skrevet et computerprogram.", ikke lavet en html side ;) Da det ikke er et program i den omfavn. Og lave en html formattering er da langt fra et program ;)



Indlæg senest redigeret d. 27.10.2009 16:28 af Bruger #15047
Som der stod "Danmarks Statistik har gjort op, hvor mange danskere, der har skrevet et computerprogram.", ikke lavet en html side ;) Da det ikke er et program i den omfavn. Og lave en html formattering er da langt fra et program ;)

Nej, det ved vi godt. Men det ved dem der har svaret på undersøgelsen ikke noget om, og derfor tror mange af dem at de har programmeret.

Jeg kender mange der siger "jamen jeg har da også programmeret lidt i det der </sdsfsdfa eller hvad det nu er, engang"



Som der stod "Danmarks Statistik har gjort op, hvor mange danskere, der har skrevet et computerprogram.", ikke lavet en html side ;) Da det ikke er et program i den omfavn. Og lave en html formattering er da langt fra et program ;)

Nej, det ved vi godt. Men det ved dem der har svaret på undersøgelsen ikke noget om, og derfor tror mange af dem at de har programmeret.

Jeg kender mange der siger "jamen jeg har da også programmeret lidt i det der </sdsfsdfa eller hvad det nu er, engang"

Når på den måde :)



Syntes nu altså det lyder meget realistisk. Hvis et program også vil sige minimale koder som folk måske har lavet i folkeskolen med mere.

Kan også sagtens forestille mig at folk har talt macroer med mm. Og så er det vel meget realistisk.



Det gør dog hverken undersøgelsen mere eller mindre dårlig. Hvis man spørger folk om de har programmeret skal man precicere for dem hvad definationen af programmere er, ellers kan man ikke bruge svaret til noget.



tror også der er rigtig mange der har lavet et "Hello World" tbh...

Nu er min omgangskreds selvfølgelig overrepræsenteret af nørder, men der er langt mere end 1/5 der har lavet små simple programmer...




Ganske interresant, må jeg nok sige... og dog, så aligevel ikke...

At Installere, tilslutte nye enheder, osv er jo _ikke_ programmering.

Ligeledes så står der jo ikke noget som hvilke typer af "programmer" som de adspurte faktisk har skrevet - som Per Sikker Hansen jo faktisk og korrekt pointere, så rengnet mange faktisk HTML for at være kode.

Det er det jo sådan set også, men bare ikke "eksekverende program-kode". ;-)

Man skal lige huske på at i denne context, kan man jo faktisk også placere alle de personer som programmere udvidelses maps til computer spil som Crysis, COmmand and Conquer, osv. hvor at man faktisk er i dybten med spillets struktur - da disse jo er bygget op omkring XML.

Igen, så er denne statetisk vag, desvære.





t