Her er Microsofts ti største fiaskoer

Tags:    it-nyheder

Windows ME og den hjælpsomme papirklips Clippy tager første- og andenpladsen i en vurdering af de ti største kiks fra Microsoft.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3751



Jeg ved det ikke helt men syntes ikke Windows 95 og ActiveX var de største katastrofer.
Windows 95 var revolutionerende i forhold til win 3.11, så selv om versionen var ustabil og ikke lige var den bedste udgave i forhold til internettet, så var den da værd at huske.

Men de fire første er virkelig velfortjente. En ting der mangler på listen er efter min mening dog også Windows Mobile :)



Indlæg senest redigeret d. 07.11.2009 23:33 af Bruger #5097
Windows Mobile 6.5 er da det fedeste Mobil-OS, der nogensinde er lavet, det banker iPhone og Android med længder. Dog er alle versioner før 6.5 fiaskoer, i mine øjne, der kan vi godt blive enige.

Jeg kan ikke forstå at Vista, Zune og ActiveX er på listen. Erfaringerne fra Vista var da nødvændige for at skabe Windows 7 (ikke også?). Zune har da en hel del smarte funktioner, som iPod ikke har.
ActiveX bliver da brugt rigtig meget, hvorfor er det en fiasko? (Jeg kender til sikkerhedsproblemerne, men folk kan da også bare bruge fornuften!).

Og Silverlight mangler vist på listen.



Jeg synes I mangler lidt objektivitet, gutter :P. Fordi I ikke kan lide et produkt er det jo altså ikke det samme som at det er en fiasko :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeppe hvordan er Silverlight en fiasko?

Nej selvfølgeligt slår man ikke Flash af pinden på 1. dagen, men flere og flere medier er på vej over på silverlight, bl.a. på grund af bedre DRM muligheder, ex. TV 2 om Silverlight-valg: Bedre DRM og mindre bøvlet end Flash



Jeppe hvordan er Silverlight en fiasko?

Nej selvfølgeligt slår man ikke Flash af pinden på 1. dagen, men flere og flere medier er på vej over på silverlight, bl.a. på grund af bedre DRM muligheder, ex. TV 2 om Silverlight-valg: Bedre DRM og mindre bøvlet end Flash

Jamen du har da helt ret, jeg troede ikke, at det var særlig udbredt, det må i undskylde...:$



Jeg synes I mangler lidt objektivitet, gutter :P. Fordi I ikke kan lide et produkt er det jo altså ikke det samme som at det er en fiasko :)


Nåh, syntes nu at jeg var ret så objektiv... Men ej første version af Zune skulle vist være rimelig pintlig. Den blev vært fald overhovedet ikke så udbredt som forestillet. Det er først nu hvor man ser Zune som interessant.

Silverlight er da ikke en fiasko. Det er bare aldrig blevet udbredt.

Og joo syntes Windows Mobile er en fiasko. Selv med det 6.5 har Microsoft næsten været ude og pinligt beklaget at det ikke er bedre. For selv om 6.5 har fået noget flot grafik skal du ikke langt ind i systemet før det gamle look kommer frem igen. Og så skulle Windows Mobile vist stadig være sådan at man ofte er nødsaget til at bruge nørdpinden.



Sputnik == vendor lock-in. Det ændrer Silverlight ikke lige på. Dårligt eksempel i mine øjne.
Man får ikke et bedre mobil OS end OS X iPhone. Dejlig brugervenlig. Dog er jeg lidt imponeret af Android.
Det dårlige ved OS iPhone er at man ikke kan programmere i Java til den (medmindre man smider en god sum penge), men skal kode i Objective-C.
Microsofts til dato værste produkt? Windows ME.... Kæft den version suttede røv.



Sputnik == vendor lock-in. Det ændrer Silverlight ikke lige på. Dårligt eksempel i mine øjne.
Man får ikke et bedre mobil OS end OS X iPhone. Dejlig brugervenlig. Dog er jeg lidt imponeret af Android.
Det dårlige ved OS iPhone er at man ikke kan programmere i Java til den (medmindre man smider en god sum penge), men skal kode i Objective-C.
Microsofts til dato værste produkt? Windows ME.... Kæft den version suttede røv.



Ja ME var virkelig en skuffelse. Men var det ikke også lidt noget ventetids, useriøs udgivelse. Windows 2000 (som jeg syntes var acceptabel) kom jo 5 måneder før og igen bare få måneder senere yderligere udkom Windows XP...



Office Clippy var da meget original! :D
Og så kunne man også ændre om det skulle være en papir klips, eller en spider.


Votes for klippy to return!







Office Clippy var da meget original! :D
Og så kunne man også ændre om det skulle være en papir klips, eller en spider.


Votes for klippy to return!




Da jeg var mindre, elskede jeg simpelthen den dér lille hund, så for børnenes skyld burde den tilbage!:lol:



t