Microsofts gratis antivirus er bedre end betalingssoftware

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Den gratis antivirus-løsning Security Essentials fra Microsoft slår mange af de etablerede betalingsprogrammer i en test. Kun Norton fra Symantec kan følge med.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3754



Jeg vil skynde mig og sige at jeg har intet begreb om emnet! Jeg syntes bare det er sjovt at se at det altid er de samme paa dette forum der ender med at flame hinanden. Og det er tit den samme kamp der bliver dystet. Saa kommer én af jer til at sige noget godt om det ene hold der straks faar det modsatte hold til at svare igen og saa har vi hele balladen. :) Det eneste I faar ud af det, er, at komme til at fremstaa som fanatikere der ikke har meget til overs for folk der ikke lige ser gennem samme briller som jer selv. Ellers god underholdning :)



Jeg synes det er interessant at man ikke kan modargumentere i en debat om Microsoft, uden at Linux folkene straks føler sig forfulgt og flamet. Der er hverken blevet talt om tuderi, Linux-kærlighed eller Microsoft-had i denne debat - vi er bare nogen der undrer os over at Microsoft pludselig ikke må kalde deres software for gratis, bare fordi det har et specifikt OS som mål. Hvis der var tale om et stykke software som fungerede på både Linux, Mac OS og Windows, men som kun var gratis for Windows brugere, så kunne jeg forstå hvis der kom brok over at det blev kaldt for gratis. Men i det her tilfælde der er det altså en omgang vrøvl :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Søren, der er intet galt i en god debat, og god synes jeg netop at debatten herinde er langt det meste af tiden :). Jeg synes heldigvis også at kun meget få herinde fremstår som fanatikere (og nej her tænker jeg faktisk ikke på dig, Per, så lad være med at føle dig ramt :P). At nogen er mere tilbøjelige til at deltage i en debat end andre finder jeg nu ganske naturligt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 10.11.2009 16:54 af Bruger #1
Jeg synes det er interessant at man ikke kan modargumentere i en debat om Microsoft, uden at Linux folkene straks føler sig forfulgt og flamet. Der er hverken blevet talt om tuderi, Linux-kærlighed eller Microsoft-had i denne debat - vi er bare nogen der undrer os over at Microsoft pludselig ikke må kalde deres software for gratis, bare fordi det har et specifikt OS som mål. Hvis der var tale om et stykke software som fungerede på både Linux, Mac OS og Windows, men som kun var gratis for Windows brugere, så kunne jeg forstå hvis der kom brok over at det blev kaldt for gratis. Men i det her tilfælde der er det altså en omgang vrøvl :)

der antydes fx i
Men når det gælder microsoft, så er det simpelthen for dårligt at deres gratis eftersyn ikke gælder for min gamle Opel fra '88.
og i
eller er det kun når det er Microsoft der producerer softwaren at der skal fluekneppes på den måde

at det "bare er endnu et Linux-lover-rant". Jeg synes det er påfaldende et min påstand skal modargumenteres med påstande om at det KUN er Microsoft jeg "flueknepper" og synes er "for dårligt".

På trods af at jeg på intet tidspunkt har sagt at det var en dårlig ting at Security Essentials er en integreret del af Windows, der som Mathias nævner kun er valgfri fordi Microsoft død og pine ikke må integrere det som standard. Antivirus på operativsystem-niveauet er en sindssygt god idé, som også har været gjort med stor success hos både Linux, BSD og OS X hidtil. Jeg langer på intet tidspunkt ud efter Security Essentials.



Mon ikke størstedelen af dem anskaffer sig antivirus allerede er i besiddelse af en computer med operativsystem. Så på den konto er der ikke tale om en merudgift.


Nu er der jo ikke tale om et OS (forstået som et eller andet OS, som i MAC/Linux/Windows), men om Windows. Så det er stadig ikke gratis, i lovens forstand. Havde det været gratis havde alle og enhver frit kunne bruge det til alle OS'er. Det er naturligvis logisk at Microsoft ikke laver et program til andre OS'er end deres eget, men produktet er stadig ikke gratis.

Jeg ved godt at man ofte siger at dette og hint er "gratis", men i lovens forstand er det ikke gratis hvis det er købsbetinget. Således er det "gratis" eftersyn som Stefan nævner heller ikke gratis, da det er betinget af at man køber en bil.



Indlæg senest redigeret d. 10.11.2009 20:43 af Bruger #4996
Men hvor går grænsen så, Bertel? Hvis jeg forærer dig en DVD film, så er den ikke gratis, fordi det kræver en DVD afspiller? Hvis jeg forærer dig en kokosnød så er den ikke gratis fordi du er nødt til at købe en hammer for at åbne den? Hvis jeg forærer dig en mobiltelefon så er den ikke gratis fordi den først bliver rigtig interessant når du smider et abonnement i den?

...hvis jeg stikker dig en tusse, så er det ikke gratis fordi du ikke har plads i din pengepung og må købe en ny? :(

Jeg ved godt at der er et gammelt ordsprog der siger at "Intet i denne verden er gratis", men jeg synes nu godt nok at I tager det lidt for bogstaveligt :P.

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvis du giver mig en DVD uden betingelser, så er den gratis. Hvis jeg skal købe en DVD-afspiller af dig for at få DVD'en, er den ikke gratis.

Hvis jeg kunne downloade Microsofts antivirus program og bruge det på andre OSer end Windows, ville det være gratis, det kan jeg ikke, så det er ikke gratis.



Så på samme måde så er al software der kun findes til Linux ikke gratis, fordi man i princippet kan komme til at betale for en Linux distribution for at komme til at bruge det? Nå, jeg giver op, det her er for komplekst for mig - det bliver jo umuligt at nyde en gratis ting hvis man skal tænke så langt hver gang :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Nej, Linux er gratis, enhver der vil kan frit downloade og bruge det, og dermed de programmer der findes til Linux.

Windows er ikke gratis, så de programmer Microsoft laver til Windows er ikke gratis, fordi man skal betale for Windows.

At du ikke ønsker at forstå det, er sådan set ikke mit problem. Definitionen af gratis er sådan set enkel og ligetil.



>At du ikke ønsker at forstå det, er sådan set ikke mit problem. Definitionen af gratis er sådan set enkel og ligetil.

Haha ja det skal jeg da lige love for :). Jeg opfatter ikke mig selv som synderligt ubegavet, og alligevel ville jeg nok stadig være ganske meget i tvivl om hvad der er gratis og hvad der ikke er, hvis jeg skulle følge din og Per's definition. Jeg ved godt at det er moderne at være paranoid og pessimistisk, men det gider jeg ikke. For mig er det her tilbud gratis fordi jeg ikke skal betale for det - at jeg ikke har i sinde at benytte mig af det tilbud er så en anden side af sagen.

Jeg synes i øvrigt at min deltagelse i den her debat fint viser at jeg ønsker en forståelse, så at påstå det modsatte må i den grad stå for egen regning.

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t