Microsofts gratis antivirus er bedre end betalingssoftware

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Den gratis antivirus-løsning Security Essentials fra Microsoft slår mange af de etablerede betalingsprogrammer i en test. Kun Norton fra Symantec kan følge med.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3754



Hvis vi nu skal tage bilanalogien igen, så ville det svare til at Opel undlader at smide en bilradio i deres standardbil - men tilbyder at man kan hente en gratis bilradio der kun passer til en Opel.

Så er bilradioen vel reelt set ikke gratis - det er bare en del af den Opel man har købt, som man ikke har endnu



Kasper, hvad er det du ikke forstår? Hvis du får noget i hånden uden at skulle betale for noget til gengæld er det gratis, hvis du skal købe et eller andet for at få tingen er det ikke gratis.

Hvis du køber en bil, er hjulene ikke gratis.
Hvis du går ind til købmanden og får et stykke kage uden at skulle have penge op af lommen er kagen gratis.

Det er gratis at benytte udvikleren.dk.
dr.dk er ikke gratis, for du betaler licens.



Jamen jeg forstår det som sådan godt, Bertel, jeg mener bare at der er meget fortolkning ind over. I min verden er det fint at Microsoft kalder det gratis, da alle med interesse i produktet kan hente det, ja, gratis. Hvis vi tager Per's eksempel, så ville jeg som Opel kunde være glad for den gratis radio, og som Mazda kunde være hamrende ligeglad, lige så vel som at jeg har kraftigt på fornemmelsen at de fleste Linux brugere er pænt ligeglade med hvilken software Microsoft tilbyder "gratis"/gratis. Jeg opfatter også Firefox som gratis, selv om jeg skal betale for en computer for at bruge det, og i mit tilfælde som Windows bruger, et OS der kan afvikle det :). Skulle jeg følge jeres definition, så er det ikke gratis. I så fald er en gratis dåse med tun heller ikke gratis, da jeg skal ud og købe mig en dåseåbner. Det er den slags eksempler som gør at jeg stritter imod :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 11.11.2009 20:17 af Bruger #1
Forskellen på Firefox og Microsofts antivirus program er at Firefox virker på mere end et OS, det virker også på gratis OS'er, man behøver ikke købe et bestemt OS for at kunne bruge det. Microsofts antivirus program kræver at du køber Microsofts Windows for at kunne bruge det. Derfor er Firefox gratis men Microsofts antivirus program er ikke gratis.



<< < 123 > >>
t