Dansk PHP-opfinder siger farvel og tak til Yahoo

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Rasmus Lerdorf, der står bag PHP, har sagt op hos Yahoo, uden et nyt job på hånden. Det sker for at prøve noget nyt, skriver han.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3765



>men jeg har så absolut heller ikke skyggen af nationalfølelse.

Og så er der jo i hvert fald ikke nogen grund til at bruge tid på at jeg kaster mig ind i DEN debat :P

Det du eventuelt kunne gøre var at lægge nogle pointer på bordet for, hvorfor nationalfølelse giver mening, og så kunne vi tage den derfra :)

Min påstand er at nationalfølelse kun giver mening hvis evner er betinget af ens nationalitet og/eller herkomst. Naturligvis er der nogle DNA-mæssige egenskaber som nogle folkeslag har og som andre ikke har, men jeg tror ikke der er den store forskel på fx tyskeres og danskeres DNA ;)

Men hvis vi fortsat skal namedroppe famøse danske udviklere kan vi jo nævne Kasper Skårhøj der står bag Typo3, der er et af de ældste og mest udbredte enterprise CMS'er. (at jeg så personligt mener at det er det argeste stykke lortesoftware er så noget andet)



Indlæg senest redigeret d. 12.11.2009 12:36 af Bruger #8223
Nu er der vel ingen der siger at det hele skal være bundet i arv - vi har jo den endeløse diskussion om arv og miljø mht. hvordan man udvikler sig som person. Noget kunne jo tyde på at Danmark har et rimeligt miljø at vokse op i hvis man vil noget med IT. Nu er jeg så godt klar over at ikke ret mange af de personer vi har nævnt stadig er bosat i Danmark, men lur mig om ikke et par af dem om ikke andet er vokset op her.



Nu er der vel ingen der siger at det hele skal være bundet i arv - vi har jo den endeløse diskussion om arv og miljø mht. hvordan man udvikler sig som person. Noget kunne jo tyde på at Danmark har et rimeligt miljø at vokse op i hvis man vil noget med IT. Nu er jeg så godt klar over at ikke ret mange af de personer vi har nævnt stadig er bosat i Danmark, men lur mig om ikke et par af dem om ikke andet er vokset op her.

klart nok. det kan være en forklaring på hvorfor Danmark har fostret så mange IT-guruer. Hvad det ikke forklarer er hvorfor det faktum skal afføde en stolthedsfølelse for os andre, der ikke er IT-guruer :)

--ligesom jeg ikke kan sætte mig ind i hvorfor "vi" har vundet, når spillerne på det danske fodboldlandshold besejrer svensken. Jeg ville da være pænt bitter hvis min bedrift som professionel fodboldspiller blev "hugget" af det land hvis farver jeg tilfældigvis har på. :)



>Det du eventuelt kunne gøre var at lægge nogle pointer på bordet for, hvorfor nationalfølelse giver mening, og så kunne vi tage den derfra

Hvorfor det giver mening er jo nok individuelt. Det er ikke rigtigt noget jeg føler for at overbevise andre om at de skal være :). Lidt længere nede skal jeg dog fortælle dig hvorfor JEG har en nationalfølelse!

>Min påstand er at nationalfølelse kun giver mening hvis evner er betinget af ens nationalitet og/eller herkomst.

Det kan jeg ikke rigtigt følge dig i :)

>klart nok. det kan være en forklaring på hvorfor Danmark har fostret så mange IT-guruer. Hvad det ikke forklarer er hvorfor det faktum skal afføde en stolthedsfølelse for os andre, der ikke er IT-guruer

For mig er det bare interessant at det land jeg kommer fra, det land hvor jeg er født og føler mig hjemme og sætter pris på, har noget at byde ind med i den store verden. Andre lande kan brilliere med deres fodbold, madlavning, vinfremstilling, vilde biler eller noget helt andet, men Danmark markerer sig sjældent på lige netop de punkter. Derfor er det da fedt at vi inden for visse områder gør os ekstra gældende, og det mener jeg i den grad at vi gør inden for programmeringssprog. Som nørd er det sjovt og rart at tænke på - synes jeg :)

>ligesom jeg ikke kan sætte mig ind i hvorfor "vi" har vundet, når spillerne på det danske fodboldlandshold besejrer svensken. Jeg ville da være pænt bitter hvis min bedrift som professionel fodboldspiller blev "hugget" af det land hvis farver jeg tilfældigvis har på.

Det synes jeg er helt forkert opfattet. Vi har et landshold fordi vi gerne vil præsentere en samlet indsats på fodbold området. Vi vil vise hvad vi kan når vi tager de største talenter vores land har at byde på, og vi betaler allesammen for det, på den ene eller den anden måde. Det er noget vi har sammen. Hvis Danmark vinder en vigtig turnering, EM, VM eller whatever, så er det da sjovt for landet. Og det siger jeg, som i mit liv har set under 3 fodboldkampe og konsekvent zapper videre fra al sport i TV, samtidig med at jeg brokker mig over at de sender for meget af det skidt :). Hvis vi en dag går hen og vinder VM i fodbold, så kan du være næsten sikker på at jeg ikke har gidet at se kampen i TV, og du kan være 100% sikker på at jeg ikke laller rundt inde i lufthavnen for at modtage disse velbetalte sportsudøvere, men jeg vil stadig sige "Fedt, så vandt vi, det var sgu godt gået!" og føle en eller anden glæde ved det :). Hver gang Danmark opnår et eller andet positivt, er der større chance for at folk i udlandet kender os, og selv om det bestemt ikke er noget jeg ligger søvnløs og bekymrer mig om, så synes jeg da at det er sjovt. Det er i øvrigt på ingen måde det samme som at jeg forsøger at tage en del af æren, ikke i forbindelse med landsholdet, og da slet ikke i forbindelse med vores kendte nørder. At være stolt af nogen eller noget er imo ikke det samme som at ville tage en del af deres ære - på ingen måde :)

>Men hvis vi fortsat skal namedroppe famøse danske udviklere kan vi jo nævne Kasper Skårhøj der står bag Typo3, der er et af de ældste og mest udbredte enterprise CMS'er. (at jeg så personligt mener at det er det argeste stykke lortesoftware er så noget andet)

Ja eller Mads Kristensen, der står bag det måske mest populære ASP.NET baserede blog system "BlogEngine.NET", eller Niels Hartvig, der står bag Umbraco, som er et ganske populært ASP.NET baseret CMS. Og der er flere endnu :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 12.11.2009 14:43 af Bruger #1
<< < 12 > >>
t