Ny rekord: Android-netbook til 400 kroner

Tags:    it-nyheder

En kinesisk producent tilbyder nu en fuld mini-computer med ARM-processor til kun 400 kroner. Den kan fås med enten Android eller Windows CE, men kan også køre andre slags Linux.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3786&cst=4




Jeg tror at det kommer mange nye "tiltag" fra computer producenterne, hvis det viser sig at den krise vi er midt i bliver længere en man "forventer" det.

400 kr er jo noget hvor man kan være med, også hvis man ikke har specielt mange penge.



Jeg tvivler på at den er ret anvendelig. Skærmstørrelsen gør et stort minus.



Så længe den ikke er i handel, så er de 400 bare et tal på et stykke papir.




Jeg tvivler på at den er ret anvendelig. Skærmstørrelsen gør et stort minus.


Ja, hvis du skal bruge den til gaming og som videoafspiller.

Men hvis du skal bruge den som en forvokset mobiltelefon uden simkort - som er det netbooks skal bruges til - så er den super anvendelig.



Men hvis du skal bruge den som en forvokset mobiltelefon uden simkort - som er det netbooks skal bruges til - så er den super anvendelig.

Nu mener jeg så bestemt ikke at en netbook er en forvokset mobil, langt fra! En mobil bruger folk primært til at ringe, smse, høre musik og måsk tage billeder. Der er ingen af de ting en netbook er bedre til end en mobil, så den er en utrolig dårlig erstatning af en mobil.

Jeg tvivler godt nok også på at der er ret mange der betragter deres netbook som en ekstra fyldig mobil. De fleste mener nok, som jeg, at det er en formindsket computer. Der er let at have med, og som klarer de mest basale opgaver, dvs at surfe, emaile, tekstbehandling osv. Og til det er anvendeligheden af dette apparat begrænset, pga den meget lille skærm.



Men hvis du skal bruge den som en forvokset mobiltelefon uden simkort - som er det netbooks skal bruges til - så er den super anvendelig.

Nu mener jeg så bestemt ikke at en netbook er en forvokset mobil, langt fra! En mobil bruger folk primært til at ringe, smse, høre musik og måsk tage billeder. Der er ingen af de ting en netbook er bedre til end en mobil, så den er en utrolig dårlig erstatning af en mobil.

Jeg tvivler godt nok også på at der er ret mange der betragter deres netbook som en ekstra fyldig mobil. De fleste mener nok, som jeg, at det er en formindsket computer. Der er let at have med, og som klarer de mest basale opgaver, dvs at surfe, emaile, tekstbehandling osv. Og til det er anvendeligheden af dette apparat begrænset, pga den meget lille skærm.


På hvilken måde mener du at anvendeligheden til at surfe og skrive tekst(det værende sig OpenOffice dokumenter eller emails) bliver mindre af at skærmen ikke er helt så stor som din fladskærm? Er du klar over hvor mange der bruger sin _mobiltelefon_ til at surfe med? og at skrive tekst på en så lille skærm har SMS-kulturen vist bevist overfor os, er ganske realistisk ;)



På hvilken måde mener du at anvendeligheden til at surfe og skrive tekst(det værende sig OpenOffice dokumenter eller emails) bliver mindre af at skærmen ikke er helt så stor som din fladskærm? Er du klar over hvor mange der bruger sin _mobiltelefon_ til at surfe med? og at skrive tekst på en så lille skærm har SMS-kulturen vist bevist overfor os, er ganske realistisk ;)

Udover at man skal scrolle som en gal er der ikke noget problem ved det, men det er nu også et _stort_ problem. Og jeg vil nu mene at SMS-kulturen har vist at lange tekster _ikke_ er ret realistisk.



Mon ikke den lille PC vil være god til at lukke hullet mellem en PDA/smartphone og en netbook?

I stedet for at have en mobil der er for stor til at være god at snakke i og for lille til at bruge som computer, er det måske bedre at have en lille mobil, der ligger godt i hånden og en lille PC, der er stor nok til at surfe lidt på nettet og skrive emails.



t