Ny EU-lov: Alle cookies skal godkendes af brugeren

Tags:    it-nyheder

Inden for 18 måneder skal EU-landene forbyde websider at placere cookies hos en besøgende uden at spørge om lov. Det kan gøre livet svært for online-reklamer og måling af webtrafik.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3793&cst=4



ÅH NEJ!!!! >_< Tåbe nakker...

Og hvad så med session cookies? hvad så med cookies som bliver sat når en bruger logger ind på et website???

Som altid så er EU kommisionen komplette idioter, og jeg at sagt det mange gange för.
>-< Der er altså ANDRE ting end like reklamer, osv. som bruger cookies.

Ikke vidre smart gennemtänkt.



I artiklen står der:
"Kun i tilfælde, hvor det er strengt nødvendigt med en cookie for at få websiden til at fungere, er det tilladt uden at spørge."

Gad vide hvem der bestemmer om det er "strengt nødvendigt"...

Og hvis man kan lægge en cookie uden at spørge, er der nok også nogen der gør det. Og dermed rammer man kun dem der har ren mel i posen, og gør som de skal.



I artiklen står der:
"Kun i tilfælde, hvor det er strengt nødvendigt med en cookie for at få websiden til at fungere, er det tilladt uden at spørge."

Gad vide hvem der bestemmer om det er "strengt nødvendigt"...

Og hvis man kan lægge en cookie uden at spørge, er der nok også nogen der gør det. Og dermed rammer man kun dem der har ren mel i posen, og gør som de skal.

Ja, den studsede jeg også over. Det er rimeligt formålsomvridende.

Ligesom at man i HTML5 har snakket om at rendere HTML'en lidt mere løst og anderledes hvis der angives et meta-tag der fortæller browseren at siden er lavet i en WYSIWYG-editor. Det er jo også fuldstændigt hjerneblæst og formålsomvridende.

Problemet er at de buttnakker der sidder og tager den slags beslutninger har en masse teoretisk viden, men ingen "felterfaring".



Per Sikker Hansen,

Politikere har KUN teori at forholde sig til, det også experters og "Helliges" udsagn... det er mere sprængfarligt end C4!




Jeg tænker bare mere, hvordan vil de håndhæve det? Smide bøder ud til højre og venstre?



Jeg tænker bare mere, hvordan vil de håndhæve det? Smide bøder ud til højre og venstre?

Ja, det er sådan cirka sandsynligvis det de kommer til at gøre. EU har jo tidligere vist at det bedste de kan gøre er at udstede dagbøder.



t