Firefox er dybt afhængig af penge fra Google

Tags:    it-nyheder

Hele 91 procent af alle Mozillas indtægter kommer fra Google, der betaler for at være standardsøgemaskine i Firefox. Aftalen udløber i 2011 og bliver måske ikke fornyet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3795&cst=4



LOL!

Ikke vidre overraskende, eftersom firefox er freeware - altså gratis.

Jeg synes at jeg har sagt det för....



Nej, selvfølgelig er det ikke videre overraskende. Det har trods alt været almen viden de sidste mange år at Firefox er fæstebonde for Google.



Hvis Google ikke længere vil betale, så kan Microsoft jo passende overtage aftalen, imod at Bing bliver standardsøgemaskine. Jeg kan lige se for mig hvordan det der var totalt i orden når det var Google der gjorde det, pludselig bliver en kæmpe svinestreg, der bare er "lizzom SÅ typisk M$" og alle de tidligere Firefox fanboys der straks skifter browser - det er jo langt lettere end at skifte standardsøgemaskine ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvis Google ikke længere vil betale, så kan Microsoft jo passende overtage aftalen, imod at Bing bliver standardsøgemaskine. Jeg kan lige se for mig hvordan det der var totalt i orden når det var Google der gjorde det, pludselig bliver en kæmpe svinestreg, der bare er "lizzom SÅ typisk M$" og alle de tidligere Firefox fanboys der straks skifter browser - det er jo langt lettere end at skifte standardsøgemaskine ;)

Haha, jeg sad og tænkte præcis det samme :P



Hvis Google ikke længere vil betale, så kan Microsoft jo passende overtage aftalen, imod at Bing bliver standardsøgemaskine. Jeg kan lige se for mig hvordan det der var totalt i orden når det var Google der gjorde det, pludselig bliver en kæmpe svinestreg, der bare er "lizzom SÅ typisk M$" og alle de tidligere Firefox fanboys der straks skifter browser - det er jo langt lettere end at skifte standardsøgemaskine ;)

Medmindre man, som jeg selv, alle dage har kritiseret Googles tiltagende monopoltilstand på søgemarkedet på lige fod med Microsofts monopoltilstand på OS-markedet.

Personligt tvivler jeg på at Microsoft har interesse i at holde Mozilla kunstigt i live på den måde som Google har gjort det i lang tid, så scenariet er dog ikke så tænkeligt igen ;)



t