Nogle som mangler et fint FTP program?

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Har lige fundet dette, og det ser sku godt ud. ;)

http://peecee.dk/upload/view/205303



Nu kender jeg ikke lige det program men FileZilla er klart det mest kendteste ftp-program, og altså klart at anbefale. Tvivler lidt at et relativt ukendt program overhæler bagom. Men det kan da godt være. Men FileZilla er altså også klart værd at se på.


Jeg undre mig i øvrigt meget over at det ligger på peecee.dk og ikke på producentens side.



Jamen det vil jeg da prøve ;)



Der er måske en lille chance for at programmet er noget Idrive selv har lavet.
Jeg undrede mig en del over at det vil connecte til en server første gang jeg kørte det. Den slags gør mig mistænksom, så programmet er slettet igen.



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?


Ja, der er desværre få tidssvarende alternativer.



Hvis det ikke er idrive der har lavet programmet har han vel intet imod at jeg offentligører brugernavnet og kodeordet på den ftp-server den opretter forbindelse til :P



Jonas (Decko), tør du?



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?


Ja, der er desværre få tidssvarende alternativer.


Jeg har lavet min egen domæne hotel løsning, som giver mulighed for SFTP, secure RSYNC og Subversion.

FTP er et 90'er levn.



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?


Ja, der er desværre få tidssvarende alternativer.

Ja, der er nemlig kun ét reelt tidssvarende alternativ: ssh(som så kan bruges i form af scp, sftp eller sshfs alt efter behov). Det er til gengæld også ftp så mange gange overlegent i alle henseender, at der ingen logisk grund er til stadig at bruge ftp.

FTP på din server er det samme som at hænge din nøgle til dit hus op i en lygtepæl. Det er sikkerhedsmæssigt selvmord.



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?


Ja, der er desværre få tidssvarende alternativer.


Jeg har lavet min egen domæne hotel løsning, som giver mulighed for SFTP, secure RSYNC og Subversion.


Ja, ftp bliver brugt af mange eller de fleste, for det er ikke alle (/ret mange) der lige skruer deres egen "SFTP/secure RSYNC/whatever" sammen.

Og til mange formål er FTP ideelt, det er enkelt at bruge, værktøjerne er mange og lige ved hånden, og bliver undestøtte mange steder. Og lets face it, der er rigtig mange data som der ikke er nogen der gider stjæle.

Men det er næppe tilfældigt at din homebanking ikke kører ftp.



<< < 12 > >>
t